Foto: Juan Miguel Morales
EDR: Sou un duet una mica atípic de bateria i guitarra. Teníeu clara aquesta formació des del primer moment que vau decidir muntar el grup, o va ser un accident?
Sergi Estella: Empty Cage no va sorgir plantejant-nos primer la formació. Amb els projectes que havíem tingut abans tampoc hi pensàvem: sorgia i prou. Aquí va passar el mateix: vam trobar que el so de bateria i guitarra era el que ens agradava i que no calia afegir-hi res més.
EDR: Pocs grups novells poden presumir de gravar el primer disc a Musiclan, un dels millors estudis d’Europa. Com ha estat l’experiència?
S.E: Anar a MusicLan i poder enregistrar el nostre primer disc durant dues setmanes ha estat brutal! Vam quedar de pedra quan vam veure les instal·lacions i a més vam poder gravar tots dos alhora i en directe per trobar el so cru que buscàvem. Hi va haver molt bon ambient i això també ens va ajudar molt a treballar a l’estudi. Desconeixíem moltes coses que vam aprendre allà.
Gerard Tort: Vam entrar a Musiclan com qui diu amb bolquers, i tot i que encara ens queden moltes coses per aprendre, allà vam créixer i descobrir com pot funcionar Empty Cage dins un estudi.
EDR: Quin paper ha jugat el productor Xarim Aresté a l’hora d’assolir el so final del disc?
S.E: En Xarim és un crack de cap a peus, un artista! Abans de coneixe’l personalment ja el teníem controlat, i ens encantava el que feia, trobàvem que coincidíem amb moltes coses. Nosaltres ja teníem força clar el so que volíem al disc, però dins un estudi no teníem prou experiència per traduir-lo. En Xarim ha jugat un gran paper en el procés, perquè va entendre a la perfecció el so que buscàvem. Tenia moltes idees i recursos que nosaltres dos no havíem ni imaginat.






.gif)


