El sector sobreviu a la crisi però només la creació musical gaudeix d'un creixement notable
L’
Anuari de la Música 2015, coeditat per Grup Enderrock i l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC), s’ha presentat avui dimecres en roda de premsa a la seu de la SGAE de Barcelona. Entre les dades més significatives de l'estudi destaca el fet que els catalans consideren la música moderna més oci que no pas cultura, i no es mostren disposats a pagar pel preu dels concerts, ni de la música digital. La música en directe entra en una fase de congelació: frena l'acceleració d'un país de festivals i els principals certàmens aposten per la reconversió professional i tecnològica del sector. Sales, auditoris i circuits sobreviuen en un marc de decreixement constant d'oferta de concerts i caiguda d'espectadors. El retrat de l'escena és d'un panorama musical sense classe mitjana, ni artística ni empresarial, en el qual sobresurten uns pocs i s'atomitza i es minimitza l'oferta. La indústria musical catalana se situa en una cota zero comparable a la línia de flotació de principi del segle XXI. Només la creació musical experimenta una notable tendència a l'alça.