Els senglars les passen magres a Collserola però revifen al CAT de Gràcia. Torna El Senglar Rialler, el cicle de sonoritats folk impulsat pel grup El Pony Pisador, que el 20 de novembre durà a l'auditori Jordi Fàbregas l'actuació de Mehmet Polat Quartet.
Mehmet Polat
El cicle El Senglar Rialler, impulsat pel grup
El Pony Pisador per difondre les músiques populars d'arreu d'una manera propera i familiar i la voluntat de portar a Barcelona grups difícils de trobar en els circuits de Catalunya, va néixer l'any 2023. Després d'una segona edició el 2024, l'any passat no es va fer, i aquesta tardor torna programant el concert de l'intèrpret d'ud i compositor
Mehmet Polat amb el seu quartet.
En aquest projecte,
Polat, nascut a Turquia i establert fa anys a Holanda, s'acompanya de tres virtuosos del jazz i les músiques del món –
Franz von Chossy (piano),
Daniel van Huffelen (contrabaix) i
Jeroen Batterink (bateria)– que fusionen tradicions musicals del Llevant mediterrani, l'Àfrica, l'Índia, Europa i els Balcans. El repertori, que han gravat en el disc
Roots in Motion (autoeditat, 2025), parteix de composicions pròpies de
Mehmet Polat, que segueixen compassos irregulars i complexes i que connecten el seu bagatge músical –música espiritual aleví, música folclòrica de l'Anatòlia i clàssica otomana– amb llenguatges diversos. El seu tarannà innovador l'ha dut, també, a incorporar dues cordes greus adicionals al seu instrument per augmentar les seves possibilitats interpretatives.