Premis Enderrock 2016: les reaccions dels guardonats

Entrevistem Adrià Puntí, Pau Figueres, Xarim Aresté i Obeses

| 22/01/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock, premis enderrock, premis enderrock 2016
Mentre la votació popular segueix el seu camí (la 2a volta s'obrirà del 27 de gener al 9 de febrer) i amb el veredicte de la crítica anunciat (EDR #103), hem convidat a la redacció d'Enderrock quatre premiats de la crítica per felicitar-los, saber quines són les seves primeres impressions pel guardó i els projectes que els ocuparan aquest any. 
Adrià Puntí. Foto: L&H

La crítica ha atorgat per unanimitat el Premi a Millor Disc de l'Any a Adrià Puntí. El geni saltenc ha tornat amb el disc La clau de girar el taller (Satélite K, 2015), i content explica que malgrat els tòpics, realment no s'ho esperava: 



El guitarrista Pau Figueres és un geni de les sis cordes amb una gran projecció de futur. El seu primer treball com a solista i compositor, Pau Figueres (What About Music, 2015), ha rebut el Premi a Millor Disc de Folk, i tot i que no es tracta d'un disc estrictament de folk, la seva vinculació amb la música tradicional li ve dels seus pares: 


El periodista i fotògraf Xavier Mercadé parla amb el cantant, guitarrista i compositor d'Obeses, Arnau Tordera. El grup osonenc ha estat considerat Millor Artista de l'any 2015 per la publicació del seu tercer disc, Monstres i princeses (Música Global, 2015), que els ha dut als escenaris en diversos formats. El format més espectacular l'han titulat Obeses 3D, al costat de la Banda Municipal de Barcelona i un cor que fan que el seu repertori s'enlairi encara més:



El Premi a Millor Disc de Pop-rock del 2015 segons la crítica ha estat per a La rosada (BankRobber, 2015), de Xarim Aresté. El músic de Flix explica com han nascut les cançons i prepara un nou directe amb una multibanda anomenada El Conjunt del Miracle:


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais