Marina Rossell, gira de concerts al Canadà

L'artista va realitzar al setembre una ruta pel país americà

| 04/10/2016 a les 15:00h

La penedesenca Marina Rossell ha recuperat els clàssics catalans en quatre concerts a Mont-real, Toronto, el Quebec i Baie-Saint-Paul que van tenir lloc al llarg del mes de setembre.
Marina Rossell al Canadà. Foto: Arxiu de l'artista

"Les gires no s'obliden. Jo he pogut comprovar des de fa molts anys que hi ha concerts que et queden a dins i fan que no els oblidis, i la gira al Canadà no l'oblidaré mai", explica l'artista. Marina Rossell va realitzar una gira de concerts al país nord-americà de l'11 al 17 de setembre, un recorregut que la va portar davant el públic del Quebec i de Mont-real, però també de Baie-Saint-Paul i Toronto, de la part anglòfila del país.

La cita estava programada en una sèrie de teatres on sovint es fa programacions de cantants del món i músiques contemporànies, una experiència cultural ben integrada dins el riu de programacions de les ciutats acostumades als intercanvis entre cultures. "Quan hi vaig ser vaig veure que havia de canviar el repertori, i així ho vaig fer", diu Rossell. Així, els concerts van estar destinats a recuperar més clàssics catalans. L'artista va començar amb una interpretació d'"El cant dels ocells" a capel·la i va serguir amb més clàssics com "Per tu ploro" i "La Santa Espina", a més de temes més populars com "El rossinyol", inclosa al seu primer disc. Marina Rossell també va dedicar un espai a Cançons de resistència (Satèlite K, 2015), el seu darrer àlbum, i a retre el seu particular homenatge a Georges Moustaki, molt conegut al Canadà. Els concerts van cloure amb una versió de "Quand les hommes vivront d’amour", cançó de l'artista quebequès Raymond Lévesque, i una altra d'"Els Segadors". "Quan vas a un altre lloc és important que les cançons tinguin a veure amb el teu origen, perquè expliques molt millor el teu paisatge. Jo vaig tenir la sort de poder-ho fer en aquests centres d'avantguarda", comenta Rossell.

"Va ser molt interessant veure que a molts dels concerts no hi havia catalans. De fet, al Quebec i a Saint-Paul no n'hi havia cap, perquè ho vaig preguntar. Això vol dir que hem pogut penetrar en el teixit popular de la gent d'allà", explica. Els concerts, organitzats per l'agitador cultural Eric Viladrich del Cercle Culturel Catalan du Québec, quasi van esgotar entrades i han deixat una sensació gratificant tant en el públic com en l'artista.
Arxivat a: Enderrock