Estrena

Zoo canta a la perifèria de la història

Estrenem la cançó "Ventiladors", nou tema del col·lectiu de Gandia

El seu segon disc 'Raval' es podrà escoltar sencer a partir de demà

Mishima, Els Amics de les Arts, Blaumut i Zoo a l’Strenes

| 23/03/2017 a les 07:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, festival strenes, Gandia, estrena, zoo, raval, ventiladors
Zoo
Zoo | Xepo W.S.
Les tempestes del sud estan de tornada. Zoo va posar de cap per avall el panorama musical valencià amb el seu debut el 2014, i enguany la banda, que es definia a l'inici com un col·lectiu musical obert format per membres de La Raíz, La Gossa Sorda o Aspencat, es consolida amb un so de grup en el sentit més clàssic de la paraula. Si al primer disc el pes del procés creatiu va recaure quasi tot sobre el cantant Toni Sánchez 'Panxo', a la nova entrega guanya protagonisme el guitarrista Arnau Jiménez com a l'altra meitat creadora dels nous 11 temes que estan a punt de veure la llum.
 
La banda estrena demà divendres 24 de març el nou disc Raval (Propaganda pel Fet!, 2017), una paraula suggerent que es refereix al Raval de la història, la perifèria que acull "la gent desfavorida, els marginats, els leprosos i les prostitutes, però que alhora és un lloc on s'han desenvolupat expressions artístiques molt interessants", explica 'Panxo'.



En concret, el barri del Raval de Gandia, ara convertit en el barri de moda de la ciutat, suposa un contrast entre la tradició i el més modern. I la paraula també amaga un sentit autobiogràfic per a Zoo: "L'Arnau té un vincle personal amb el Raval, ja que de xicotet es va criar en una casa comunal entre molts amics que es deia així", diu el músic.
 
A Enderrock.cat avancem el tema "Ventiladors", "una cançó molt especial per a mi, l'última que vam fer del disc", comenta 'Panxo'. Amb l'àlbum quasi enllestit, la banda va decidir afegir un tema més ballable i menys polític i el va enregistrar en només dos dies. "Al primer disc teníem 'Vull', que parla tota l'estona del que nosaltres volem. 'Ventiladors' és un tema molt raper i vacilón, on posem el contrapunt parlant del que volen ells i ens queixem del que se'ns exigeix als músics: aquests nivells de coherència i puresa ideològica, com si fóssim grans revolucionaris. Estem farts dels guardians de les essències."
 
"Volien merda i tenen Raval", diu la cançó. El segon disc està a punt, i Zoo avisa que no és flor d'un dia.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais