estrenes

El trap també és terreny de Senyor Oca

Els barcelonins estrenen el videoclip del tema "Aixopluc"

El nou àlbum del grup, titulat 'Cant de pagès', veurà la llum el proper 12 de setembre

Escolta «La pipa de la pau», el nou single de drum'n'bass introspectiu de Senyor Oca

| 06/07/2018 a les 13:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, trap, Senyor Oca, estrenes
Després d'escoltar el seu drum'n'bass, de Senyor Oca ens n'esperem qualsevol cosa. Amb la d'avui ja són tres les sorpreses en format de cançó i videoclip que el grup barceloní ens presenta del seu nou treball, que es titularà Cant de pagès (La Fourni, 2018). Des d'Enderrock estrenem un avançament en exclusiva que tampoc deixarà ningú indiferent. El videoclip del tema "Aixopluc" s'atreveix amb el gènere de moda: el trap.


Dirigit per Xavi Parce, el videoclip aposta per una estètica en blanc i negre que posa en contraposició la realitat del món "de fora" amb el seu propi univers interior. Segons explica el cantant de Senyor Oca, Sergi Sala, a la primera part "se'm plantegen els meus pensaments, i a la segona s'hi mostra la ràbia". Introspecció versus exterior, aïllament contra descontrol. Aquesta metàfora està expressada en el clip a través de la foscor, que simbolitza la intimitat de cadascú, i la llum, icona de la sortida a la vida en societat. 
 
La decisió d'incloure un tema trap a l'àlbum Cant de pagès, després de la incursió al drum'n'bass amb el tema "La pipa de la pau", segueix la línia musical del grup, ja que com afirma Sergi Sala, "és una evolució del hip-hop que ens agrada molt i que mostra una visió pròpia del trap, sense modificacions de veu". Hi afegeix: "Cadascú porta el trap fins on vol", i aquesta és la seva manera. 
 
Catapultat per la victòria del Sona9 2017, el grup barceloní ja portava temps iniciat en el panorama musical. L'any 2010 s'estrenava amb "Cant de pagès", el primer tema de Senyor Oca, que anys després,s'ha convertit en el nom del seu proper àlbum. Entre druïdes (autoeditat, 2013), Aneguet lleig (autoeditat, 2015) i Atmosfera (autoeditat, 2016) configuren ja una considerable trajectòria musical que el grup ha consolidat ara amb la introducció de nous estils en el seu imminent treball discogràfic. Només caldrà esperar fins passat l'estiu per poder escoltar-lo íntegrament, però mentrestant el rap dels seus darrers discos passarà pels escenaris de Vilablareix el proper 14 de juliol o per l'Acampada Jove el dia 19 del mateix mes.
 

Senyor Oca. Foto: Arxiu grup


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais