Actualitat

El treball d'Aucell Cantaire arriba amb un vol quasi espacial

El músic mallorquí, Toni Verd, ens parla de la nova actitud del cançoner que estrena avui mateix 'Fragils equilibris d'harmonia'

Zulu Zulu: «La nostra energia passa més per fer feliços els altres que no pas a nosaltres mateixos»

| 10/09/2018 a les 11:00h
Arxivat a: Enderrock, Aucell Cantaire, EDR Balears, actualitat
Aucell Cantaire
Aucell Cantaire | Luna Lunera
Els Estudis Favela de Palma tornen a ser l'epicentre d'un dels nous treballs arribats des de la germana gran balear. Toni Verd hi aterrà el 2015 amb un grapat de composicions que es convertiren en el seu disc debut homònim Aucell Cantaire (Bubota, 2016). La mística del seu primer treball ha donat pas a una energia totalment renovada, que ja es pot escoltar a Fràgils equilibris d'harmonia (Autoeditat, 2018).



Entre el primer disc i aquest nou aplec de cançons hi hagut concerts, assajos i moments més difícils, com a qualsevol projecte, Verd afirma "l'energia que sentirem a l'estudi, si parlem en termes poètics, va perdurar, no només fou enregistrar un treball i prou es va crear una amistat i col·laboració permanent amb en Pep Toni Ferrer (Zulu Zulu i Oliva Trencada)". Els músics que participaren del projecte foren Kiko Barrenengoa (ex-Oliva Trencada) i Pedro Sastre (De Sastre).

Per aquest nou treball la formació és un trio. Al nucli dur, Verd i Ferrer, s'hi afegeix Jorra Santiago (Jorra i Gomorra). "Funcionem d'una manera artesana, quasi gremial a l'hora de col·laborar. Allò que ens mou és l'amistat, l'amor i el gust de fer música plegats". De la casualitat que fou arribar als Estudis Favela aparagué una voluntat interna de crear un segon treball. "Quan vas a fer la música no sempre saps el que vols. Toques la mateixa cançó però algun dia sona distint". L'actitud d'aquestes quatre cançons és més alegre, psicodèlica i s'encomana a l'oient, ara bé, això no treu la profunditat dels textos. "Sabíem el que volem explicar però també teníem ganes de divertir-mos i passar-ho bé".

Aquest aplec és un avançament d'un proper àlbum que completarà la sel·lecció. Aucell Cantaire està en marxa i serà present al MMVV de Vic, el proper dia 13 i el divendres 28 formaran part també de la Fira B!, on també presentaran aquest nou treball discogràfic.

COMENTARIS

fe d'errates

Toni Verd 'Aucell', 10/09/2018 a les 12:11

El grup on tocava Sastre, a Lleida, era De Sastre (no Los Desastre)
La 4ª Cançó de l'EP es titula "Arreu, arreu, segadors!" (i no Riu Amunt- la correcció a les plataformes està ja demanada).
Gràcies per la ressenya. Salutacions.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais