Actualitat

El documental «Dioptria, 37 anys i un dia» es presenta a l'Arts Santa Mònica

El film es presenta el dimecres dia 20 per celebrar els 50 anys de «Dioptria»

| 18/02/2019 a les 17:00h
Especial: Efemèrides
Arxivat a: Enderrock, Grup Enderrock, Nolasc Riba, Arts Santa Mònica, Dioptria 37 anys i un dia, Pau Riba, Actualitat, actualitat
«Dioptria, 37 anys i un dia»
«Dioptria, 37 anys i un dia»
El pròxim dimecres 20 de febrer, a les 18 h, es presenta a l'Arts Santa Mònica el documental Dioptria, 37 anys i un dia, coincidint amb el 50è aniversari del disc Dioptria (Concèntric, 1969-70) de Pau Riba i amb l'estrena, a principi d'abril, de la reedició del disc Dioptria (Munster Records, 2019) en doble LP remasteritzat. 

El moderador de l'acte serà el periodista d'Enderrock Joaquim Vilarnau, i hi participaran el mateix Pau Riba, Pere Pons, periodista que va realitzar les entrevistes del documental, i Joan Mas, responsable de Mas i Mas i organitzador, juntament amb Grup Enderrock, de l'espectacle Dioptria 2.1 que va tenir lloc el setembre del 2006 a L'Auditori de Barcelona i amb l'excusa del qual es va realitzar el film.

Aquest documental és el que es distribueix aquest mes de febrer amb la revista Enderrock, complementant un extens reportatge, amb entrevista inclosa a Riba, sobre l'efemèride els cinquanta anys del Dioptria.

Dioptria, 37 anys i un dia és un film d'autor, dirigit per Nolasc Riba i amb guió del mateix Pau Riba, que mostra el procés de creació de Dioptria (Concèntric, 1969-70), considerat per Enderrock com el millor disc de rock en català de la història. El film està realitzat a partir de les entrevistes de Pere Pons i té la producció de Memi March i la realització executiva de Grup Enderrock.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais