festivals

«El sol a tocar», la pista per saber qui tocarà al terrat de l'Strenes

L'organització del festival publica un vídeo per avançar detalls sobre el concert inaugural del 30 de març al terrat de l'Oficina de Turisme

L'Strenes 2019 tindrà lloc del 30 de març al 5 de maig

| 15/03/2019 a les 11:31h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, festival, actualitat, terrat, concert, Girona, Strenes
Sopa de Cabra al concert sorpresa del festival Strenes al terrat de l'Oficina de Turisme
Sopa de Cabra al concert sorpresa del festival Strenes al terrat de l'Oficina de Turisme | Xavier Mercadé
Un dels moments més esperats de l'activitat musical gironina és descobrir l'artista que inaugurarà el festival Strenes amb el ja tradicional concert sorpresa al terrat de de l'Oficina de Turisme del Pont de Pedra de Girona. La resposta és cada cop més a prop, avui l'organització del festival dona una pista a través d'un videoclip que simula un telenotícies nord-americà. 


L'audiovisual, protagonitzat per la periodista Maria Xinxó i els actors Sergi Cervera i Xavier Nicaise, escenifica una notícia d'uns informatius estatunidencs en què la conductora informa sobre un incident amb el sol i les aus migratòries a la ciutat de Girona. Segons afirma la presentadora, el proper 30 de març al Pont de Pedra de Girona "veurem per primera vegada el sol més a prop que mai".

Amb aquest clip, l'esdeveniment musical de la ciutat pretén avançar qui serà el músic que llançarà el tret de sortida de l'Strenes 2019, que es realitzarà del 30 de març al 5 de maig, i que des de fa uns anys porta un primer directe al terrat de l'Oficina de Turisme inspirat en el mític concert dels Beatles a les altures de l'Apple Corps de Londres. Per aquest acte, que s'ha convertit en un dels més multitudinaris del festival, ja hi han passat formacions com Sopa de Cabra, Love of Lesbian, Txarango i Els Catarres

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais