Videoclip

Fent camí cap a Ítaca

El festival Ítaca de l'Empordà estrena un videoclip reivindicatiu, versionant "Ítaca" de Lluís Llach

Hi participen alguns dels artistes que participen a l'edició d'enguany com Els Catarres, Suu, Lildami o Judit Neddermann

| 04/04/2019 a les 11:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, videoclip, Núria Graham, festivals, Judit Neddermann, Guillem Roma, Marc Parrot, Pavvla, Suu, Lildami, Roba Estesa, Oques Grasses, Els Catarres, Lluís Llach, Ítaca, Empordà, Festival Ítaca, actualitat
Alguns dels artistes que participen a l'edició del Festival Ítaca d'enguany han participat en la gravació d'una versió de la cançó "Ítaca" de Lluís Llach. El tema s'acompanya d'un videoclip on apareixen artistes com Els Catarres, Oques Grasses, Roba Estesa, Lildami, Suu, Pavvla, Marc Parrot, Judit Neddermann, Guillem Roma o Núria Graham. Tots ells canten per reivindicar els valors del festival, que aposta per la cultura com a motor de canvi d'una societat més justa i igualitària.


També participa en l'enregistrament de la cançó el raper Valtonyc, que rapeja algunes estrofes de la cançó des de Brussel·les. El videoclip combina moments a l'estudi amb imatges d'organitzacions que teballen pels mateixos valors que defensa el festival, com són Proactiva Open Arms, el Banc dels Aliments o Òmnium Cultural. Els diners recaptats per les visualitzacions del videoclip aniran destinats a l'Associació Catalana pels Drets Civils.

La direcció ha anat a càrrec del compositor Xavi Lloses, que va enregistrar la cançó als estudis Music Lan d'Avinyonet de Puigventós (l'Empordà). Després d'aquest reivindicatiu avançament del festival, només queda esperar que arribi l'Ítaca, Cultura i Acció, que tindrà lloc a més d'una desena de localitats empordaneses entre els mesos d'abril i juliol.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais