actualitat

«Sigues lliure, llegeix» és la nova campanya de l'APPEC

L’APPEC llança una campanya per promoure la lectura de revistes en català

Enderrock rep el reconeixement a 25 anys de trajectòria a la Nit de les Revistes i la Premsa en Català

| 17/04/2019 a les 09:57h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, publicacions, revista, APPEC, enderrock, appec, campanya


L’APPEC, l’associació catalana d’editors de revistes i digitals, ha llançat una campanya per combatre la manipulació informativa i les fake news a través de la lectura de revistes i digitals en català. Amb l'eslògan "Sigues lliure, llegeix", els editors de publicacions catalanes conviden a la ciutadania a apostar per les revistes i digitals en català per tenir eines per formar-se criteri propi i opinions en llibertat.

La campanya, en format audiovisual, aplega més d’una cinquantena de directors, editors o col·laboradors de publicacions que exhibeixen les seves capçaleres com a antídot a la repressió. Hi han participat nombroses cares conegudes com ara els periodistes Toni Soler com a fundador de la revista El Món d’Ahir, Neus Bonet com a responsable de la revista Capçalera, Eduard Voltas com a editor de Time Out BCN, la directora de Sàpiens Clàudia Pujol, l’editor d’El Temps Eliseu Climent, Mercè Canela de Cavall Fort, Lluís Gendrau amb Enderrock, José Antich amb El Nacional, Joan Morales com a director de Descobrir, Josep Sucarrats, director de Cuina, Francesc-Marc Álvaro com a col·laborador de Serra d’Or, Núria Iceta amb L'Avenç, Germà Capdevila amb L'Esguard, l’esportista Sergi Mingote amb Vèrtex, l’editor de Nació Digital Miquel Macià i la pallassa Pepa Plana amb la revista Zirkolika, entre altres.

Des d’avui ja es poden veure les diferents versions dels espots a les xarxes socials de l’APPEC (YoutubeFacebookTwitter i Instagram) i al llarg de les properes setmanes també s’emetran per TV3. L’APPEC convida tothom a difondre la campanya perquè arribi al màxim de gent possible.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais