Portada

Minova, viatjant pel Cosmos

El trio d'electropop presentarà el seu nou disc, 'La inèrcia del big bang', aquest dissabte 8 de juny a la sala Barts

| 07/06/2019 a les 20:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, electropop, electrònica, actualitat, Minova
Minova
Minova | Sito Ruiz
L’explosió de l’electrònica als anys vuitanta va impactar de bona manera al grup que avui és portada de l'EDR #274, Minova. La banda vallesana creada per Esteve Puig i Jesús Martínez és una referent del pop electrònic en català i els seus temes s'han inclòs en 30 recopilatoris. Aquest dissabte 8 de juny presentaran el seu segon disc, La inèrcia del big bang (U98 Music, 2019), a la sala Barts de Barcelona.

El pop electrònic és un dels estils més massificats actualment arreu del món, i a Catalunya l'electropop està en fase d'ebullició i creixement amb propostes com les de Minova, que brilla amb llum pròpia a través del seu so retrofuturista. Esteve Puig i Jesús Martínez, creadors de la banda, van créixer escoltant els grans hits de la música pop sintetitzada i des de llavors es van enamorar de la seva sonoritat inconfusible. Tal com ens explica Puig, compositor i cantant principal, el disc que presenten està fet "pensant en els nostres orígens, per això sona més electrònic. Només hi hem incorporat alguna guitarra, però nosaltres som un grup que vam créixer amb els sintetitzadors i els teclats, i no amb les guitarres". A més, l'altre pilar fonamental del qual beu el disc és el cosmos i la ciència-ficció. "En el meu cas estic fascinat per l’astrologia, i bàsicament llegeixo sobre temes del cosmos", afirma Martínez, teclista i compositor.

Però Minova no és l'únic projecte del trio vallesà, Zuell era el seu altre gran grup: "Zuell no era tan pop, perquè mirava cap a la psicodèlia i sonava més fosc, no era tan lluminós com Minova. En el seu moment ens vam apuntar a l’onada –en el bon sentit– de la música chill out, i això ens va servir per fer-nos un nom", explica el cantant de la banda. Zuell ha format part de diversos recopilatoris de chill out, així i tot fa temps que han deixat de produir nova música, perquè els seus membres han centrat tots els esforços en Minova. "No està mort perquè respira, però no sabem quan ens hi tornarem a posar. Ens agradaria ressuscitar-lo algun dia, perquè tenim molts seguidors a Spotify i sovint rebem missatges de gent que ens demana quan farem noves cançons", conclou Puig. 

La inèrcia del big bang és el segon disc de Minova, després de La sort dels principiants (DiscMedi, 2015), que va ser concebut després de ser seleccionats al Sona9 2013. Des de llavors, la banda ha seguit amb la mateixa força i empenta per tirar el projecte endavant, i arriba a l'actualitat amb més ganes que mai i a punt per a la presentació del seu disc a la sala Barts de Barcelona.
 

Minova Foto: Sito Ruiz


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais