Actualitat

S'estrena el documental «Maria del Mar»

La preestrena serà aquest dilluns als Cinemes Texas i dimarts s'emetrà al 'Sense ficció' de TV3

| 08/07/2019 a les 12:29h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, CCMA, Nova Cançó, Maria del Mar, tv3, documentals, Maria del Mar Bonet, actualitat, Sense Ficció
Maria del Mar Bonet
Maria del Mar Bonet | Arxiu «Maria del Mar»
El documental Maria del Mar, que recorre els cinquanta anys de trajectòria de la veu en actiu més universal de la cançó en català, la de Maria del Mar Bonet, ja té preparada la preestrena. Aquest dilluns 8 de juliol als Cinemes Texas de Barcelona es presentarà aquest retrat de l'artista mallorquina dirigit per Joan López Lloret, amb guió del mateix López Lloret i del periodista musical, col·laborador d'Enderrock, Jordi Bianciotto.

Maria del Mar parteix de la darrera aventura de la música, el disc Ultramar (Picap, 2017), gravat amb músics cubans i presentat en concert a l’Havana el setembre del 2018. El que ofereix el documental és un emocionant viatge d’anada i tornada d’illa a illa, de Mallorca a Cuba a través dels Països Catalans, entre el passat i el present, i prenent com a fils conductors la seva mateixa veu narrativa i les de persones molt properes, entre les quals hi ha les de Joan Manuel Serrat, Lluís Llach, Martirio, Manolo García, Nacho Duato, José María Vitier i Javier Mas.

L'endemà de la preestrena, Maria del Mar s'emetrà per TV3 dins el programa Sense ficció. Per això als Cinemes Texa, a més de la protagonista i del director del documental, també hi seran el director de TV3, Vicent Sanchis, i la directora del Sense ficció, Montse Armengou. El documental és una producció de Televisió de Catalunya i SomBatabat, amb la col·laboració de la Fundació Toni Catany i Comunicamanagers.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais