Actualitat

Feliu Ventura ens convoca

El nou disc del xativí, 'La convocatòria', sortirà passat l'estiu

| 12/07/2019 a les 11:50h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, València, Feliu Ventura, Xerramequ i els Aborígens, disc, Propaganda pel fet!, EDRValencià, Xàtiva
Feliu Ventura amb Xerramequ i els Aborígens
Feliu Ventura amb Xerramequ i els Aborígens | Juan Miguel Morales
Feliu Ventura està acabant de gravar el nou disc. Es dirà Convocatòria, serà publicat per Propaganda pel fet! i sortirà a la venda passat l'estiu. Es tracta d'un recull d'onze cançons noves que, a més, tindrà l'afegitó d'un bonus track. Pel que fa a l'estil, el cantant xativenc ho té clar: "La meua música sovint no és per ballar per fora sinó que s'ha de ballar per dins, amb els sentiments i les idees".

Cadascuna de les cançons del disc tindrà un escrit d'alguna persona que coneix l'obra de Ventura i que hi té algun tipus de relació. "Jo sempre he pensat que les meues cançons convoquen més que no pas invoquen. Moltes vegades l'ofici de cantautor sembla un treball solitari i és important saber d'on es ve i on es va i que tot està connectat com les baules d'una cadena. Per això m'he acompanyat de persones que parlen de les meues cançons. Han fet aquests textos Santiago Alba Rico, Natza Ferré, Carlos Taibo, Sònia Moll, Gemma Pascual i Marc Granell, entre d'altres.

El cantant confessa que ja té ganes de mostrar el nou disc, però assegura que no hi ha cap cançó que el faci sentir més orgullós: "No hi ha cap cançó que marqui la personalitat del disc. Totes les cançons són molt diferents i es vesteixen com elles volen. Jo no les governe. Tinc ganes d'ensenyar-les totes. Fins i tot les que em generen dubtes perquè també em fan sentir orgullós d'eixos dubtes que provoquen". 

Ja fa vuit anys –des de Música i lletra (Propaganda pel fet!, 2011)– que Feliu Ventura no publica cap disc amb cançons noves. En aquest temps, això sí, ha treballat amb Xerramequ i els Aborígens –amb qui ha publicat Sessions ferotges (PPF!, 2018)– i ha impulsat el disc Antoni Miró, pintura musicada (Autoedició, 2018), entre altres iniciatives.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais