ANUARI DE LA MÚSICA

L'Anuari de la Música 2019 es presenta avui

El tema central de l'informe és un estudi exhaustiu sobre la presència de les dones en la indústria de la música i els festivals

| 12/07/2019 a les 10:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Anuari de la Música 2019, Anuari 2019, convocatoria, actualitat
Un altre any d'estudi conclou avui amb la presentació de l'Anuari de la Música 2019 que editen conjuntament l'Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) i el Grup Enderrock. L'acte serà a les 12.00 h d'aquest divendres 12 de juliol a la seu de l'SGAE a Catalunya.

L’Anuari ofereix un balanç amb anàlisis, estadístiques, articles de valoració i d'opinió amb gràfiques i rànquings complementats amb reportatges i entrevistes amb la participació de prop d’un centenar de veus representatives del sector i dels artistes més destacats. Enguany, la publicació recull dades específiques de la presència de les dones en la indústria del directe.

A la roda de premsa d'avui, hi intervindran el president d’ARC, Jordi Gratacòs; el director editorial del Grup Enderrock, Lluís Gendrau; el director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Miquel Curanta; la presidenta de Mujeres de la Industria Musical (MIM), Carmen Zapata; la presidenta de l'Institut Català de les Dones, Núria Balada; el director de Cultura Viva de l’ICUB - Ajuntament de Barcelona, Daniel Granados, i la coordinadora de l'Anuari de la Música, Helena Morén. A més, es comptarà amb la presència dels màxims representants del sector, amb l'Acadèmia Catalana de la Música i les associacions professionals sectorials de sales (ASACC), discogràfiques (APECAT i PAF), escoles superiors de música i gestió de drets laborals i d’autor (SGAE i MUSICAT).

Entre els titulars de l'Anuari d'enguany, hi trobem com la facturació de la indústria de la música en directe es consolida després de la crisi, s'estabilitzen festivals, concerts, sales i circuits. L'assistència als festivals, però, modera el creixement expansiu dels últims anys i la indústria discogràfica vira a favor dels formats digitals i assoleix un augment dels ingressos, sobretot a través de l'streaming.
 

Portada Anuari de la Música 2019



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais