Actualitat

Mireia Vives i Borja Penalba amb les seves «Cançons de fer camí»

El duet serà al festival Feslloc el proper dissabte 13 de juliol

| 13/07/2019 a les 17:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Mireia Vives i Borja Penalba, EDRValencià, Borja Penalba, Mireia Vives
Mireia Vives i Borja Penalba
Mireia Vives i Borja Penalba | Juan Miguel Morales
En una època en què tornen a brillar els duets entre veu i guitarra, com el de Maria Arnal i Marçal Bagés Raúl Refrëe amb Silvia Perez Cruz Rosalía, o la jove triunfita Natalia Lacunza amb Guitarricadelafuente, l'aparició de la tercera referència del matrimoni musical entre Mireia Vives i Borja Penalba fa olor d'èxit. Cançons de fer camí (Bureo Músiques, 2019) és el tercer disc del duet valencià, que estarà format per 18 peces entre originals, poemes musicats i versions de referents. L'elapé es va poder produir gràcies als seguidors de Vives i Penalba que, a dia d'avui, ja han arribat al 200% del seu primer objectiu mitjançant un Verkami que està sent tot un èxit.

Cançons de fer camí és un disc total en el qual es fusionen la poesia, la música i la il·lustració. Tal com explica la cantant Mireia Vives, "hem volgut il·lustrar cada cançó amb la feina d'il·lustradores que ens agraden. És una petita obra d'art". Entre les il·lustradores que hi participen, professionals o semiprofessionals, destaquen Aitana Carrasco, Inés López, Elvira Oliver Vives o la mateixa Vives, que ha decidit provar sort en aquest camp. "És molt interessant veure com cadascuna ha interpretat els textos que els hem passat", conclou la vocalista. 

El procés de creació musical és intens i fluït i en el cas del duet valencià, els dos components tenen un rol definit molt clar i el desenvolupen a la perfecció. Penalba és l'encarregat de crear la música i Vives d'escriure les lletres i ajudar en qüestions musicals quan es musica alguna poesia. Venint de tradicions molt diferents, el compostior i guitarrista beu de la tradició i els cantautors, i la cantant lliriana té influències molt variades. "Per mi el primer disc va ser una experiència d'aprenentatge absolut. En aquell disc, vaig canviar d'estil, però en el segon ja vam treballar d'una altra manera", assegura Vives.

Una de les claus de fa un homenatge a Laura Almerich, companya de Lluís Llach, versionant la cançó que el mateix Llach li va dedicar, "Laura". "És un homenatge que li hem volgut retre. La toco amb l'acordió de la Laura, que em va donar quan va plegar, i he fet una petita però molt significativa variació a la lletra de l'última estrofa. Abans de fer-ho, ho vaig comentar a Lluís Llach i ell em va dir que endavant. Si no, no ho haguera fet", ens explica Penalba. Com que el duet es troba en la fase de creació del nou CD, no té massa concerts a la vista, però ha fet un forat a l'agenda per poder tocar al festival Feslloc, on el dia 13 de juliol compartiran cartell amb Diluvi, Clara Peya o la JazzWoman.
 

Mireia Vives i Borja Penalba Foto: Juan Miguel Morales


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais