El genoma musical de Nico Roig

El guitarrista i cantant debuta amb Amniòtic Records

| 02/06/2011 a les 16:30h
Arxivat a: Enderrock
Nico Roig ha flirtejat amb el jazz, la música clàssica contemporània i la improvisació. Ara presenta el seu primer disc, amb composicions pròpies en català. Es titula Tonada del genoma humà i l'ha editat Amniòtic Records, el segell de Pau Vallvé.






"Autobús buit", de Nico Roig


Instal·lat des de l'any 2000 a la ciutat de Brussel·les, Nico Roig ha participat en projectes com Os Meus Shorts i The Crappy Mini Band, amb qui ha fet gires pel Japó, Holanda, Itàlia i l'Estat espanyol. L'edició de Tonada del genoma humà forma part del que el mateix Roig ha definit com "un subtil retorn". "Visc a Brussel·les perquè és on tinc més feina, però m'agrada molt Barcelona i últimament hi vinc més sovint." Amb un peu a cada banda, doncs, Nico Roig presenta una sèrie de cançons que havien nascut inicialment per al projecte S'Acobla, de caire molt més experimental. "Hi havia algunes peces, però, que eren més discretes, gravades a casa, i que tampoc hi acabaven d'encaixar. Van ser les que van agradar a en Pau." Vallvé i Roig no tenien una relació especial, més enllà d'haver coincidit fa anys en una escola de música. "Li vaig enviar les cançons perquè me'n donés la seva opinió, i em va sorprendre molt que volgués editar-les", explica el músic.
El primer senzill de Tonada del genoma humà és "Autobús buit", del qual s'ha realitzat un clip a càrrec d'Àlex Serrano. Entre altres projectes, Serrano és responsable de la realització audiovisual de l'espectacle Room de Standstill. Al disc de Nico Roig hi han col·laborat el mateix Vallvé i Raül Fernández, Refree, amb qui Roig ha col·laborat regularment. "És un disc que parteix de la guitarra i la veu com a fils conductors de la cançó", explica. "Guitarra i veu són el més important, són sempre en un primer terme, i al voltant d'aquests dos elements es van construint els temes." "Són cançons que parlen de temes universals i que ens sembla que coneixem des de sempre, com si les portéssim inscrites a l'ADN", explica el músic a l'hora de justificar el títol de l'obra.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais