Nico Roig al festival Hivernacle

El festival d'hivern del Penedès engegarà el diumenge 22 de febrer

| 02/01/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Vilafranca del Penedès té un remei contra el fred. Consisteix a programar en un mateix espai els talents emergents de la regió amb artistes reconeguts del panorama català. Així Nico Roig, Pont Saint Esprit, Pau Saura i Xavieruga s'uneixen als ja confirmats Albert Pla i Diego Cortés al cartell del festival Hivernacle, que enguany celebrarà la segona edició a partir del 22 de febrer.
 Nico Roig Foto: Valen Nieto

El festival Hivernacle obre una nova ronda de confirmacions de cara a la seva segona edició després d'haver anunciat una nit excepcional amb Albert Pla i Diego Cortés. Precisament serà Nico Roig, un dels nous noms del cartell, l'encarregat d'acompanyar-los el divendres 27 de febrer al Teatre Cal Bolet. Roig, un jove músic format a l'estranger, ha treballat en infinitat de projectes i té una llarga trajectòria amb Os Meus Shorts, Maria Coma, Pau Vallvé i Refree.

Els grans noms del cartell es completen amb els talents emergents del Penedès. Un dels grups destacats és el dels vilafranquins Pont Saint Esprit, que oferiran un concert-vermut de presentació del festival a l'Espai Muntanya de Sant Jaume el diumenge 22 de febrer. El grup navega entre el pop i el folk nord-americà, però rep influència d'estils tan diversos com el jazz o el rock per vestir i acompanyar unes lletres ben treballades. D'altra banda, dissabte 28 Pau Saura  –un home orquestra que toca prop de 30 instruments i fins a 9 simultàniament– presentarà un nou espectacle. El cantautor de Castellbisbal Xavieruga tancarà la segona edició de l'Hivernacle amb un concert-vermut el diumenge 1 de març.

Amb l'entrada per al concert d'Albert Pla & Diego Cortés amb Nico Roig es podrà accedir a tots els concerts del festival. Els espais confirmats a dia d'avui són el Teatre Cal Bolet i l'Espai Muntanya de Sant Jaume, però altres escenaris per concretar es faran públics amb la presentació del cartell definitiu.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais