Havaneres saleroses

Les Anxovetes publiquen el disc 'En fresc'

| 20/07/2015 a les 07:00h

El grup gironí Les Anxovetes acaba de publicar el seu primer disc, En fresc (autoeditat, 2015). Són tres veus femenines i una guitarra que treuen suc i frescor a uns quants clàssics de l'havanera i el cant de taverna, a més de presentar alguna nova composició.


El repertori d'En fresc es basa en bona part en clàssics de la cançó marinera, obres d'autoritats en la matèria com Josep Lluís Ortega i Monasterio, Josep Bastons i Carles Casanovas, de la swinguejant "El canó de Palamós" a l'aire arrumbat de "Lola, la tavernera" i de la melangia de "Mariner de terra endins" al fatal bressoleig de "Mare, vull ser pescador", passant per un "Tornaré" final en què l'acompanyament sembla evocar el caminar del blues. A tots aquests clàssics, les tres cantants de Les Anxovetes hi apliquen treballats arranjaments vocals, mentre que Xicu Rovira es fa càrrec dels arranjaments de guitarra. Hi ha a més una versió del cantautor andalús i atlàntic Carlos Cano ("Habaneras de Cádiz"), i una composició pròpia, "La mare del mar", amb una lletra poètica de rerefons ecologista.

Les Anxovetes (que integren les cantants Marta Pérez, Montse Ferrermoner i Tona Gafarot, a més del citat guitarrista) tenen properament una agenda carregada d'actuacions arreu de Catalunya. Després de l'estiu, a més, actuaran com a finalistes del VIII Concurs Sons de la Mediterrània el dijous 15 d'octubre a la Taverna Estrella Damm de la Fira Mediterrània de Manresa.
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Anxovetes, havaneres