Les imatges d'aquest breu avançament s'han agafat de l'actuació que Refree va fer al festival de Cinema d'Autor de Barcelona (D'A) abans de la projecció en primícia del film el maig passat. Sembla que no va ser difícil per a les dues directores novelles convèncer el sol·licitat músic, que amb deu minuts de metratge en va tenir prou per saber que havia de fer la música d'aquella pel·lícula.
El que va captivar Refree va ser "el ritme pausat i les emocions bidimensionals" que transmetia el film, tal com explica ell mateix. Des del seu sensible punt de vista, ha volgut explicar el paisatge rural a través de la música i no fixant-se en "les tonalitats de color de blat, sinó en els tons dels interiors de les cases del poble, en la seva pedra freda i la seva penombra tan tranquil·la com asfixiant", comenta l'artista.
Fotograma de la pel·lícula 'Ojos negros'
Un dia a l'estudi de Raül Refree no pot ser avorrit. Immers en projectes on fa de compositor, productor, músic acompanyant o col·laborador, des del seu reconegut paper acompanyant Rosalía o Sílvia Pérez Cruz fins als últims treballs amb el Niño de Elche, Refree és un músic que treballa des de posicions molt diverses.
El seu interès per les arts escèniques l'ha portat a fer la banda sonora d'algunes pel·lícules estrenades durant els últims mesos, com ara Entre dos aguas d'Isaki Lacuesta (amb la qual va guanyar el premi Gaudí a millor banda sonora) i Black is Beltza, la pel·lícula d'animació que va estrenar Fermin Muguruza l'any passat. El cinematogràfic és un dels terrenys on Refree ha tingut últimament un paper més destacat.