Dones
La consciència dels programadors dels principals festivals catalans ha evolucionat favorablement en la paritat de gènere amb la dada rècord de 44% de dones als escenaris i un optimista 32% de propostes liderades per fèmines. El 2019 s’ha registrat un creixement de 6 punts en la presència de veus femenines i grups mixtos (del 38% a 44%) als 12 principals festivals catalans analaitzat per l’Anuari de la Música des de fa quatre anys.

La dada més espectacular és que hi ha hagut més del doble de propostes liderades per dones o amb cantants solistes, passant del 15% a 32% dels cartells. Els festivals on hi ha hagut més presència femenina han estat al Primavera Sound (62%), Tradicionàrius (57%), Acampada Jove, Canet Rock i Acústica, i els que menys Mil·leni (21%) i Cruïlla (14%)
Llengua
Per contra, la pitjor xifra ha estat la programació d’artistes catalans –amb una caiguda de 8 punts del 42% al 34%– i sobretot una caiguda històrica de cinc punts en la presència de música en català del 24 al 19.

L’Acústica (88%) se situa com el festival amb més presència de grups en català, seguit del Canet Rock (86%) i l'Acampada Jove (66%), mentre a la cua hi ha Mil·leni (0%), Primavera Sound (0,4%) i Sónar (1%).
Emergents
L’estadística realitzada a partir de les dades de 12 destacats certàmens indica un augment de 4 punts en els grups emergents (de 34% a 38%), recuperant les dades del 2017, que s’havia reduït l’any anterior.

Els que més aposten per les noves veus són el Primavera Sound (48%), el Sónar (44%), seguit del Vida (40%) i del Tradicionàrius (39%), i per darrere s’han situat Cap Roig (amb sols el 8%) i Mil·leni (10%).