Com va sorgir la idea del projecte?
Quan a meitats de març ens van confinar, tot el públic i artistes ens vam bolcar a les xarxes socials com a canal cultural i d'entreteniment. Els músics van haver de cancel·lar gires, concerts i deixar de rebre ingressos, però semblava que havien de sacrificar-se, fer concerts en directe i estar a totes les xarxes socials. El que vam veure però, és que, tant per a l'artista com per al públic, es convertia en una comunicació freda, unidireccional. Per altra banda ens estàvem acostumant a no pagar res ni valorar la feina del músic i tot l'equip que hi ha darrere.
I aquí és on La Sardina va veure la necessitat d'obrir la llauna?
Exacte. La Sardina va arribar com a espai de trobada amb músics i públic, per veure'ns les cares, xerrar, aplaudir i escoltar. Volíem que fos en petit format, íntim i informal perquè es creés una màgia diferent i exclusiva per a aquelles persones que pagaven una entrada simbòlica.
Quina continuïtat li voleu donar?
En els moments que semblava que vindrien més restriccions o un altre confinament, ens preguntaven si hi hauria una nova temporada. La nostra intenció és seguir amb La Sardina en un format presencial, ja que creiem que la gent no té tant d'interès en estar mirant pantalles. Tenim ganes de seguir connectant el públic amb l'artista, xerrar, jugar i crear un espai únic de manera presencial. Tenim algunes idees pensades i esperem que les puguem dur a terme molt aviat i sinó, una sardinada popular! [RIU]
Com entomeu la notícia que la proposta sigui guanyadora del Premi Corona Cultura, d'entre les altres 85 que es valoraven?
Encara estem al·lucinant! No ens ho esperàvem gens! Hem sabut dels altres guanyadors i projectes finalistes, i totes són idees molt creatives i interessants. Estem molt contents de veure gent proactiva, amb molta motivació, i que aquest nou obstacle s'hagi portat com un repte per innovar i seguir promovent la cultura, que és imprescindible.
En què heu pensat destinar els 5 mil euros del premi?
Per crear La Sardina vam haver de crear l'associació cultural La Sardina i així donar el màxim dels beneficis als músics. De les videotrucades, el 80% el donàvem a l'artista i equip de management i el 20% era per cobrir els costos de la plataforma, web i gestoria. Amb aquest premi ens dividirem una part com a recompensa de la feina voluntària, però la majoria la destinarem a la nova temporada presencial de La Sardina, que esperem que sigui ben aviat!