Les Nits de l’Acústica va programar en la segona jornada l’actuació de Ginestà. El duet format pels germans Júlia i Pau Serrasolsas va presentar les cançons dels seus dos primers àlbums, Neix (autoeditat, 2018) i Ginestà (Kasba Music, 2019). Per al seu directe, la formació es complementa amb Andrea Puig a la guitarra i Cesc Valverde ‘Xicu’ a la bateria i la producció.
Ben aviat es va comprovar que el públic va entrar en perfecta comunió amb la proposta del grup. Els assistents, majoritàriament joves, sabien de memòria les lletres costumistes del grup, i malgrat l’opressió de les mascaretes anticovid, van fer-se escoltar durant tot el concert. Amb un so molt millorable, el concert es va iniciar amb “Kilòmetre 3”, una de les cançons del segon treball Ginestà, i que va evidenciar l’ample rang d’aptituds vocals dels Serrasolsas.
El concert va continuar amb cançons com “Muntanyes”, “Folk tendre”, Hola, Sara” -precedida per una alabança de la classe treballadora- o “Mudats de pell”. Tot i tractar-se d’una proposta lírica de caire costumista, el grup aprofita la presència escènica per criticar la situació de precarietat i incertesa de la gent jove -a “Des del sofà”-, cantar nostàlgicament a Girona, ‘la millor ciutat del món’ mentre es recorda la condemna a l’activista Marcel Vivet a “Nostàlgia”, o dedicar “La iaia” a totes les persones grans que ho han passat malament durant la pandèmia.
Ginestà va presentar una de les cançons del seu tercer disc, que es publicarà el proper 2022, i que parla de la coincidència de dues ruptures sentimentals que els germans Serrasolsas van tenir amb les respectives parelles. Van sonar també “Diumenge” o “Molts estius queden per viure”, una cançó que van afirmar que TV3 va rebutjar com a ‘cançó de l’estiu’ l’any de Suu i el seu “Tant de bo”, i que explica la història verídica d’una tortuga marina que va escollir la barcelonina platja de la Mar Bella per deixar-hi els ous. Un veritable hit estival que evidencia com moltes de les composicions dels Ginestà són perfectes melodies pop. És el cas de temes com “Ei, queda’t” -on en Pau va presentar la Júlia com ‘la millor veu dels Països Catalans’-, la popular “Estimar-te com la terra” o la recent “L’Eva i la Jana”, dedicada a les víctimes de la transfòbia, que va tenir una excel·lent acollida.
Un bon concert al qual podem criticar l’esclavitud de les claquetes i els teclats pregravats, fet que resta elements orgànics a una proposta cada vegada més propera que cavalca sense por entre el pop i la cançó d’autor.
El festival Les Nits de l’Acústica acaba avui la segona edició amb les actuacions de la Di-Versiones, Nathy Peluso, Ovidi 4 +Toti Soler, Magalí Sare, Els Pets, Zoo i Guillola.