crònica

Negocis de família

Ginestà va actuar a la segona jornada del festival Les Nits de l’Acústica

Pels escenari de Figueres van passar-hi també Manel, Macaco i Oques Grasses, entre d’altres

| 28/08/2021 a les 11:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, acústica, Les nits de l'Acústica, Ginestà
Ginestà
Ginestà | Foto: Gaspar Morer
Les Nits de l’Acústica va programar en la segona jornada l’actuació de Ginestà. El duet format pels germans Júlia i Pau Serrasolsas va presentar les cançons dels seus dos primers àlbums, Neix (autoeditat, 2018) i Ginestà (Kasba Music, 2019). Per al seu directe, la formació es complementa amb Andrea Puig a la guitarra i Cesc Valverde ‘Xicu’ a la bateria i la producció.

Ben aviat es va comprovar que el públic va entrar en perfecta comunió amb la proposta del grup. Els assistents, majoritàriament joves, sabien de memòria les lletres costumistes del grup, i malgrat l’opressió de les mascaretes anticovid, van fer-se escoltar durant tot el concert. Amb un so molt millorable, el concert es va iniciar amb “Kilòmetre 3”, una de les cançons del segon treball Ginestà, i que va evidenciar l’ample rang d’aptituds vocals dels Serrasolsas.

El concert va continuar amb cançons com “Muntanyes”, “Folk tendre”, Hola, Sara” -precedida per una alabança de la classe treballadora- o “Mudats de pell”. Tot i tractar-se d’una proposta lírica de caire costumista, el grup aprofita la presència escènica per criticar la situació de precarietat i incertesa de la gent jove -a “Des del sofà”-, cantar nostàlgicament a Girona, ‘la millor ciutat del món’ mentre es recorda la condemna a l’activista Marcel Vivet a “Nostàlgia”, o dedicar “La iaia” a totes les persones grans que ho han passat malament durant la pandèmia.

Ginestà va presentar una de les cançons del seu tercer disc, que es publicarà el proper 2022, i que parla de la coincidència de dues ruptures sentimentals que els germans Serrasolsas van tenir amb les respectives parelles. Van sonar també “Diumenge” o “Molts estius queden per viure”, una cançó que van afirmar que TV3 va rebutjar com a ‘cançó de l’estiu’ l’any de Suu i el seu “Tant de bo”, i que explica la història verídica d’una tortuga marina que va escollir la barcelonina platja de la Mar Bella per deixar-hi els ous. Un veritable hit estival que evidencia com moltes de les composicions dels Ginestà són perfectes melodies pop. És el cas de temes com “Ei, queda’t” -on en Pau va presentar la Júlia com ‘la millor veu dels Països Catalans’-, la popular “Estimar-te com la terra” o la recent “L’Eva i la Jana”, dedicada a les víctimes de la transfòbia, que va tenir una excel·lent acollida.

Un bon concert al qual podem criticar l’esclavitud de les claquetes i els teclats pregravats, fet que resta elements orgànics a una proposta cada vegada més propera que cavalca sense por entre el pop i la cançó d’autor.

El festival Les Nits de l’Acústica acaba avui la segona edició amb les actuacions de la Di-Versiones, Nathy Peluso, Ovidi 4 +Toti Soler, Magalí Sare, Els Pets, Zoo i Guillola.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.