Cròniques

Minimalisme i festa es casen a Figueres

El festival va iniciar ahir la segona edició de la seva versió adaptada a la pandèmia, Les Nits de l'Acústica

| 27/08/2021 a les 17:55h

La Pegatina
La Pegatina | Foto: Gemma Martz
Ahir dijous es va donar el tret de sortida a la segona edició de Les Nits de l'Acústica, una adaptació del festival Acústica a la situació de pandèmia. A les 18h, el cicle va arrencar amb un minut de silenci dedicat a la memòria del fotoperiodista Xavier Mercadé, que va precedir l'actuació del quartet Reïna a la plaça Josep Pla.
 

Homenatge a Xavier Mercadé a Les Nits de l'Acústica (27/08/2021). Foto: Carles Palacio


Els manacorins Reïna van presentar algunes de les cançons que formaran part del seu primer llarga durada, Arts marcials (U98 Music, 2021), conseqüència del Premi Sona9 2020. Un treball produït per Lluís Cabot (Da Souza), i del que se'n va poder sentir un bon tast a Figueres. Reïna va facturar un concert de pop de cambra en què hi destacava la tímbrica de la seva cantant i teclista Carme Vives. Un directe que promet; tot i que encara necessita un cert treball i rodatge per part de la banda emergent, que ahir va aprimar el so amb la substitució del baix per una segona guitarra. Per acabar l'actuació, el grup va decidir entonar una versió del "Baby" de Justin Bieber.
 

Reïna a Les Nits de l'Acústica (27/08/2021) Foto: Carles Palacio


Pel mateix escenari va passar l'empordanesa Joina, que va presentar les cançons del seu segon treball Òrbita 9.18 (Segell Microscopi). La cantant va dedicar el concert a l'Empordà i a la seva família, de la qual bona part era present entre el públic. Joina Canyet va repescar també algunes cançons del seu debut Companyes (autoeditat, 2018) per a, segons va afirmar, "recordar d'on vinc". Probablement un concert a l'aire lliure no sigui el millor emplaçament per a la seva proposta conceptualment ambiciosa, que va sonar més aviat freda. El garbuix lingüístic de les cançons i les cerebrals intervencions dels músics d'acompanyament –entre els quals destaca la bateria d'Abril Saurí– van contribuir al distanciament en una actuació que, malgrat tenir qualitat, no va arribar a connectar tant amb el públic com es desitjava. 
 

Joina a Les Nits de l'Acústica (27/08/2021) Foto: Carles Palacio


De manera gairebé simultània, Pau Vallvé actuava a l'escenari de la plaça Catalunya i Rigoberta Bandini al Parc de les Aigües, un espai configurat per a acollir-hi uns 1.100 espectadors bo i mantenint les mesures de seguretat. A les 23 h es van iniciar els concerts de Mishima i La Pegatina. La multiformació de Montcada i Reixac va treure tota l'artilleria pesant amb una imbatible combinació de rumba i músiques de fusió en un espectacle perfectament coreografiat. Un concert festiu en què la banda va recuperar els grans èxits del seu repertori, a més d'alguns temes del seu darrer disc Darle la vuelta (Warner, 2020) com "Cómo se hacen las flores", amb el qual van iniciar l'actuació.

Les Nits de l'Acústica continuaran avui amb les actuacions de Xiula, Manel, Ginestà, Marcel i Júlia, Macaco, Oques Grasses i Entresol Segona; i finalitzaran demà dissabte amb els concerts de Di-Versiones –en doble passi al Teatre Jardí–, Nathy Peluso, Ovidi 4 + Toti Soler, Magalí Sare, Els Pets, Zoo i Guillola.
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, festivals, La Pegatina, Joina, Reïna, actualitat, Les nits de l'Acústica, Acústica, cròniques

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.