CANÇÓ PER CANÇÓ

'Ofici' de Cabot, cançó per cançó

Repassem cada tema del disc del grup de Marratxí amb el seu cantant, Josep Cabot

Enderrock Sona Especial Escena Balear amb Cabot i Maria Hein

| 06/04/2022 a les 13:00h
Especial: Cançó per cançó
Arxivat a: Enderrock, Josep Cabot, cançó per cançó, edrbalears, actualitat, Cabot
Cabot
Cabot | Pablo M Attfield
El grup de Marratxí liderat pels germans Josep i Miquel Cabot presenta el segon llarga durada, Ofici (Produccions Blau, 2022), al qual ha incorporat les cançons de l'EP Premium (Blau, 2020). A més de la guitarra de Pablo Alegría i la bateria de Bernat Company, han sumat l'experiència del guitarrista, compositor i productor, Toni Pastor, per fer un salt sonor qualitatiu des de l'àlbum Llengües (Blau, 2018) -que els va donar a conèixer el 2019- a Ofici. Cronista de la realitat, Cabot vessa en aquest disc un conjunt de temes i preocupacions molt contemporanis. Avui els repassem, un a un, amb el cantant i lletrista principal de la banda, Josep Cabot. En directe, el disc es podrà sentir aquest dijous a l'Enderrock Sona Especial Escena Balear, el 27 d'abril a la sala barcelonina Apolo, amb Pepet i Marieta.



1. "S'arquitecte"
"Aquesta cançó marca l'inici i el ritme del disc. La vaig escriure en un confinament a casa meva, quan em vaig adonar de l'ofici que havia tingut el meu arquitecte. Fa poc em vaig fer la meva casa i em vaig quedar fascinat del que ha de controlar durant l'obra. Musicalment, és una cançó molt potent, amb nous sons: hi ha teclats i vocòders –un efecte de veu que s'utilitzava als anys 70 i ara s'ha tornat a recuperar–."


2. "Tu d'on véns?"
"És una crítica social en majúscules. La vaig escriure després d'una conversa amb un amic meu que havia estat col·laborant al vaixell d'Open Arms i la vaig fer per posar en valor la feina d'aquesta gent que es juga la vida per salvar persones al mar i, moltes vegades, se'ls criminalitza injustament. Musicalment, és una cançó senzilla, amb què juguem molt amb els cors i les respostes de les segones i terceres veus a la principal."


3. "Es concert"
"És una història d'amor juvenil, en aquella edat que fas plans limitats econòmicament, però això no evita que et puguis enamorar i imaginar-te coses amb aquella persona. El noi vol convidar a la seva parella al darrer concert del seu grup preferit, però no té diners i pensa maneres d'anar-hi. La cançó està escrita en compàs 6 per 8 –molt poc habitual al rock– i té un crescendo continu en què es van afegint elements fins a arribar a un final molt potent."


4. "Història d'estiu"
"És la típica història de col·legues que marxen amb una furgoneta i sobre com funcionen les relacions entre ells durant el viatge. Havia de ser un viatge llarg, però tornen al cap de tres dies perquè ja no es poden veure. En aquest tema va col·laborar Lluís Albert Segura 'L.A.', en la primera vegada que cantava en català. Ha quedat una cançó fresca i d'estiu, tal com el seu nom indica. Tornem a jugar amb els cors, les línies de guitarra i una melodia molt enganxosa."


5. "Massa prest"
"Aquesta no és una cançó típica d'amor, és una història d'amor idolatrat. Tracta del moment en què t'enamores d'una persona en dos minuts de conèixer-la i penses que allò serà per sempre. Però al cap de deu dies ja no en queda res. Musicalment, és un hit, una cançó de 3 minuts amb una melodia més senzilla. Volíem fer una cançó potent i directa amb el toc de les cordes gravades per la Marta Elka."


6. "Causalitat"
"Narra la història d'una escola on vaig treballar que tenia un alumnat de diverses ètnies, famílies desestructurades, amb dificultats econòmiques, etc. És una escola en què el professorat anava passant perquè no s'hi volien quedar, però feia un parell d'anys havien aconseguit un claustre estable. És una cançó per valorar la feina dels mestres. En comparació amb "Massa prest", és una cançó més elaborada amb els ingredients d'aquesta nova sonoritat que fa el pas de Llengües a Ofici."


7. "Celia"
"Celia era una nena que tenia càncer i a causa de la malaltia havia d'anar a Madrid pel tractament. La seva escola va organitzar una diada per recaptar fons i em van demanar que li escrivís una cançó. A l'estiu, Celia no va suportar el tractament i va morir. A la lletra no pronunciem el seu nom, però ens va fer il·lusió posar-lo al disc, amb tot l'amor i el respecte cap a ella i la seva família. La cançó comença amb un estil molt acústic, així i tot, la tornada té uns contratemps i unes escales molt xules."


8. "Cada cop"
"És una cançó una mica filosòfica perquè em va enganxar quan estava mirant Merlí. Durant la cançó hi ha alguna referència a la sèrie: "com aquell psicoanalista que sortia al capítol 21, tots discutíem gràcies a un profe poc comú". Volia expressar que tot el que veiem és veritat, que cadascú dictamina el seu camí i el seu pensament. El tema és una cançó molt potent, molt rica pel que fa a harmonies i sonoritats: amb unes línies de guitarra elèctrica, teclats, cors i vocòders."


9. "Carme"
"És una cançó d'amor incondicional per sa la meva neboda i parla de sa la meva relació amb ella. A casa nostra és l'única nena que tenim i com que no vam poder celebrar el seu primer aniversari pel confinament, durant aquell temps vaig escriure aquest tema. Musicalment, és tranquil·la, acústica, amb una melodia senzilla, però ben compassada."


10. "Dorm"
"En un principi, la vam gravar com un encàrrec per un disc de bressol i al final l'hem volgut posar com un tema conclusiu de tot el disc. És una cançó més acústica, tranquil·la, amb cordes... però no és de la filosofia pura i dura del que volem que ara sigui Cabot."

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.