Des del 20 d'abril -i com ja fa anys que fa Enderrock en col·laboració amb la UB- s'han impartit diverses sessions els dimecres a la facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona. A través d'aquestes, els alumnes han pogut fer un recorregut per la història de la música popular en català amb la guia d'un periodista musical o musicòleg i un artista.
Els vídeos que es recullen al nou canal de YouTube del màster mostren la part de la sessió impartida pel músic. Ara per ara, se'n poden recuperar tres: 'Cançó tradicional II', amb el periodista Jordi Martí Fabra i Miquel Gil; 'La nova cançó', amb Joaquim Vilarnau i la cantant Anna Roig, i 'La musicació de la poesia en català' d'Helena M. Alegret i Clàudia Cabero.

El màster pretén posar en relació les diferents disciplines artístiques que participen juntament amb la música per estimular l'expressivitat artística. Forma part d'un dels màsters de l'Escola Superior de Música de Catalunya que impulsen l'especialització musical.