Entrevistes

Metz Records: «Volem crear el nostre propi panorama i redirigir el circuit musical cap a nosaltres»

Parlem amb Manel Vizcaino, coordinador artístic del nou subsegell de músiques urbanes de la família d'U98 Music

| 14/11/2022 a les 10:30h

Neptú, zneakyboi, Marina Freixas, Pachawa Sound, Geri, Malson Atmosfèric, Agudinine & Ak Pazzo i Quimo
Neptú, zneakyboi, Marina Freixas, Pachawa Sound, Geri, Malson Atmosfèric, Agudinine & Ak Pazzo i Quimo
El març passat va engegar motors Metz Records, el nou subsegell de músiques urbanes de la discogràfica U98 Music. El segell té com a voluntat impulsar propostes emergents i generar un nou espai que entengui la música urbana com una barreja de gèneres dins l'escena underground. La companyia ha estat impulsada per Manel Vizcaino, qui també forma part de l'equip de Musicat Memes i té el seu propi projecte musical com a Malson Atmòsfèric. Parlem amb ell sobre el naixement de la iniciativa i les seves perspectives de futur.     


Com neix Metz Records?
Vaig proposar a un col·lectiu d'artistes de Girona que comptessin amb mi per treballar la comunicació dels seus projectes musicals i fer-los arribar una mica més enllà del que ells es poguessin haver plantejat. Volia crear una comunitat de creadors del sector musical que tingués la capacitat de comunicar als mitjans l'escena que estàvem formant. Així va néixer Metz Records, un nom que em vaig inventar als 12 anys i que ara he recuperat per aquest projecte. 

Metz Records és un segell que forma part de la discogràfica U98 Music. Com vau unir forces?
U98 Music ens van donar la mà quan ningú més volia oferir-nos-la. Van veure que estàvem creant una escena amb contingut de qualitat i, fins aquell moment, tant mànagers com discogràfiques ens estaven tancant les portes o oferint-nos oportunitats precàries pel que realment volíem assolir. U98 Music és la veu de l'experiència, i nosaltres l'aire fresc que està a punt d'arrencar el vol. L'equip d'U98 Music ens ajuda en la comunicació amb els mitjans, ens dona eines per millorar el nostre contingut digital i ens ajuda a portar el timó quan no sabem on dirigir-nos. 


Portes el segell tu sol o hi ha alguna persona que també s’encarrega d’algunes tasques?
Fins ara, ho he gestionat majoritàriament tot per mi sol, des del contacte amb els artistes fins a la distribució digital i la comunicació amb els mitjans. Tot i això, compto amb el suport constant dels mateixos artistes quan s'han d'elaborar certes coses del disseny digital del projecte. Per exemple, el logotip ens el va fer Quimo, per certs dissenys he estat aconsellat per l'Eduard Dueñas (zneakyboi) i, ara, Marina Freixas està fent les pràctiques de la universitat amb Metz, dirigint-ne l'Instagram i donant suport puntual a la distribució digital.


El segell ja compta amb més d’una quinzena d’artistes. Quina ha estat la clau per sumar tants músics al projecte en tan poc temps?
Crec que no hi ha hagut cap clau més enllà de la sinceritat. No som un segell internacional ni tenim el millor tracte amb tots els mitjans més reconeguts, però piquem pedra perquè cada artista tingui el seu racó, i que cada cançó tingui el seu reconeixement. Volem que tothom se senti en una comunitat on se'l cuida, ja que aquests artistes també mereixen l'oportunitat de comptar amb un segell discogràfic. És realment molt maco veure com hem crescut tan de pressa i la confiança cega que han posat en nosaltres tants músics. Fins i tot, estem treballant amb un artista veneçolà com Youngblood. Estic molt agraït i és un no parar, amb novetats musicals des de Sirpepo, Ysn Dudu i 94Rules fins a Pachawa Sound, Genkiee, Aragog i Bad Luk.

La majoria d’artistes amb qui treballeu estan vinculats a la música urbana. Un dels objectius del projecte és potenciar i professionalitzar l’escena urbana més 'underground' del país?
L'objectiu principal és crear el nostre propi panorama i redirigir el circuit musical actual cap a nosaltres. La música urbana, per a mi, més que un gènere és una actitud. El punk, el reggae, el funk o el trap poden ser música urbana; depèn de si la sonoritat és més pop o no. Tothom barreja estils avui dia i, de fet, el nom 'Metz' és una abreviació de mestissatge. Si el dia de demà se'm presenta un grup que no es caracteritza per l'ús de beats de trap o reggaeton, però, així i tot, té aquesta actitud d'anar a trencar tot l'establert, segur que voldré comptar amb ell. El que s'està produint a Catalunya ara mateix va més enllà d'etiquetes sonores, va de tenir-ho a dins o no.


La idea, doncs, és que el segell aculli un espai on artistes d’entorns diferents conflueixin i pivotin sobre aquesta actitud urbana?
Exacte. Neptú fa música trap i electrònica sense l'ús de l'autotune i amb instruments de vent; Marina Freixas porta un so més personal, però sempre innovant i no estancant-se en l'etiqueta de cantautora; Geri prové del trap, però ara ha volgut acostar-se al pop metafísic. Tothom hi té lloc i ens encanta que l'objectiu sigui innovar. Per exemple, Lil Sun està portant l'hyperpop i el rage al català; el pop-rock de zneakyboi també combina tota mena de sons, tant orgànics com electrònics, i l'Ill modernitza els flows en català d'una manera que no havia escoltat abans. Em sembla al·lucinant, a més, com més del 80% són projectes totalment autogestionats: la majoria d'ells es fan la producció, mescla, màster i el disseny de les portades i, a més, amb molt bona qualitat. Crec que és la generació do it yourself més productiva fins a la data.


Paral·lelament, també impulseu el Festival SantJu Trap, que enguany arriba a la seva segona edició, i la Metz Records Party, que se celebra el 20 de gener de 2023.
El SantJu Trap és en part l'inici de tot això. La primera finalitat era que l'escena hip-hop tingués l'oportunitat de pujar a l'escenari. Però ara, com en tot, cal innovar i portar el que creiem que està a punt de ser la referència a Catalunya. Metz Parties parteix de la mateixa idea: donar espai als nostres artistes així com l'oportunitat d'agafar el micro. Aquest primer esdeveniment, el gener a La Mirona, serà un showcase com a carta de presentació de diferents artistes del segell. Després, Quimo presentarà el seu EP 100TIMENT (Metz Records, 2022) -el primer treball oficial del segell-, i jo aportaré el meu gra de sorra com a Malson Atmosfèric oferint el directe que hem estat girant aquest 2022.
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, sector, actualitat, sector musical, Metz Records, entevistes

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.