crònica

El pop iniciàtic de Mariona Escoda triomfa al festival Strenes

La cantant vallenca presenta a l'Auditori de Girona les cançons del seu disc 'D'una altra manera'

| 01/05/2023 a les 11:00h

Mariona Escoda a l'Auditori de Girona. Festival Strenes (30/04/2023)
Mariona Escoda a l'Auditori de Girona. Festival Strenes (30/04/2023) | F. Gaspar Morer
L'Auditori de Girona va omplir-se gairebé del tot per rebre el nou espectacle de Mariona Escoda, la primera guanyadora del concurs televisiu de talents Eufòria. La cita, emmarcada dins del festival Strenes, va servir per a presentar davant del públic gironí les cançons del seu recent treball D'una altra manera (Música Global, 2023); un disc on Escoda ha estat recolzada compositivament per artistes com Àlex Pérez, Manu Guix, Roger Rodés, Alícia Rey i Adrià Salas.
 
Bona part del públic que va assistir al concert eren famílies arrossegades per infants captivats per l'univers Eufòria, i que han trobat un referent iniciàtic en el pop amable de Mariona Escoda. Per al directe, Escoda s'acompanya d'una banda competent formada per la guitarrista de Roba Estesa, Helena Bantulà, Arnau Benet al baix, Andreu Dexeus als teclats i la baterista de la Mercabanda, Glòria Maurel.
 
Molt puntual, Mariona Escoda va començar el concert amb dues cançons del darrer disc, "Al ritme que jo canto" i "Cremar-ho tot"; temes que van buscar en tot moment la participació del públic, i que la cantant va definir com cançons que volen ser 'l'inici d'una nova era'. Escoda va estructurar el recital en diferents blocs: cançons del recent D'una altra manera, temes del seu primer EP Tal com havia de ser (autoeditat, 2022) i d'altres lligades a la seva etapa amb Eufòria.
 

Mariona Escoda a l'Auditori de Girona. Festival Strenes (30/04/2023) Foto: Gaspar Morer


Si bé va cantar íntegrament el seu darrer treball, del seu debut va repescar "Que s'ho emporti el vent", "Believe", "Com estimar" –que va fer aparèixer les llums dels mòbils– i "Vine amb mi", que va dedicar als avis i àvies. Escoda va definir-les com 'cançons que formen part d’una època molt important de la meva vida'. Del bloc 'eufòric' va interpretar “I Drove All Night” de Cyndi Lauper, una versió arrossegada del “Crazy in Love” de Beyoncé i la balada “T’estimo” de Belén Aguilera.
 
Si alguna cosa podem agrair-li al concurs televisiu és haver posicionat en el mercat català, amb l'ajut de les companyies discogràfiques, la figura de l'intèrpret pop. Una figura que en el mercat espanyol fa molts anys que està plenament consolidada, però que no ha tingut gaire referents en llengua catalana. Propostes com la de Mariona Escoda han de servir per a normalitzar l'escena i el consum de música en català des de tots els àmbits.
 
Ahir es va demostrar que és a les rítmiques més pausades on Escoda pot treure més profit del seu instrument. Així, els millors moments del concert van ser per la balada pianística "T'estimo" i la cançó coescrita amb Àlex Pérez, "Ara que ets aquí", que la cantant va interpretar asseguda a la boca de l'escenari.
 
Poques sorpreses en un concert consagrat a la qualitat vocal d'Escoda i a la seva innegable empatia amb el públic, que va respondre aixecant-se diverses vegades de la cadira amb les cançons més rítmiques. "D'una altra manera", la cançó que dona nom al seu darrer disc, va posar punt i final a un concert que no es va allargar més de 75 minuts, i pel que tampoc ningú va esperar ni va demanar bisos. El públic tenia massa pressa per córrer a la parada de marxandatge per a que Escoda els signés discos i samarretes. Signes dels temps.
 

Mariona Escoda a l'Auditori de Girona. Festival Strenes (30/04/2023) Foto: Gaspar Morer

Especial: Concerts
Arxivat a: Enderrock, Mariona Escoda, eufòria, Girona, strenes

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.