Engega la programació estable del DO Tarragona

| 05/02/2009 a les 07:00h

El programa de músiques modernes Denominació d'Origen Tarragona, que organitza l'Ajuntament de Tarragona amb la cooperació de l'Associació de Músics de Tarragona, encetarà el proper dijous 5 de febrer la seva temporada estable en la divuitena edició del que ha esdevingut el concurs més veterà de l'Estat espanyol després dels de les ciutats de Bilbao i Madrid. Hi prendran part catorze formacions, que actuaran en les sales El Cau i la Vaqueria entre els mesos de febrer i juny. Les actuacions s'iniciaran a les 22 h.
En aquesta nova edició del DOT hi actuaran Tenguerengue, que obrirà el foc amb els seus ritmes rumbers i llatins-, Oscárboles, Ankor, Androna, Inmoonere, Plou com Mai, Symawrath, Xeic!, La Perra Gorda, Mighty Toxic Boy, Larumbé, Ego, Febrero i Bogarde. Respecte a la temporada estable de l'any passat, onze formacions apareixen per primer cop en cartell. Aquestes formacions pertanyen majoritàriament a l'àmbit del pop-rock, tot i que també s'inclouen tres bandes de metal i dues de tendències emergents. La seva procedència són les poblacions de Tarragona, El Catllar, Constantí, Els Pallaressos, Reus, Salou, Sant Carles de la Ràpita, Sant Jaume dels Domenys i Vilafranca del Penedès.

Bogarde, a la cloenda
Entre les actuacions destaca la de cloenda, dijous 18 de juny, que enguany protagonitzarà la banda guanyadora d'aquesta divuitena edició, Bogarde, de la qual en destaca l'originalitat i l'especial  posada en escena del seu techno metal festiu en català. Es tracta d'una sorprenent combinació de les essències i ritmes del metall amb el techno europeu dels anys noranta aconseguint diferents sonoritats que s'apropen a Rammstein o Chemical Brothers. Tot això amb el seu humor damunt l'escenari on el grup surt completament disfressat aconseguint que cada concert sigui un autèntic espectacle per al públic.
Arxivat a: Enderrock