Premis Enderrock

O-Erra, Pèl de Gall, Júlia Colom i Maria Hein són els grups més nominats als Premis de la Música Balear 2023

Arrenca la segona volta de votació popular dels Premis Enderrock de la Música Balear 2023, que es mantindrà oberta fins al 8 d'octubre

'Miramar' de Júlia Colom ha estat elegit Millor Disc de l’Any segons la crítica dels Premis Enderrock de la Música Balear

'Espurnes i coralls' de Mar Grimalt ha estat escollit millor disc revelació; 'Jota de morir' de Marala, millor disc de folk; 'Dies d’attrezzo' de Da Souza, millor disc de pop rock; i 'Petit viking' d’Amulet, millor disc de cançó d’autor

Cris Juanico i l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears reben el Premi Especial del Jurat per al projecte 'Altament sensible'

El grup Els Valldemosa rebrà el Premi Enderrock d’Honor, el fundador de la coral de la Universitat de les Illes Balears Joan Company, el Premi a la Trajectòria, i Miquel Jaume del Grup Trui, el Premi a la Personalitat

La gala de la sisena edició dels Premis Enderrock de la Música Balear tindrà lloc el divendres 20 d’octubre a les 21h al Teatre Principal de Palma

| 21/09/2023 a les 13:00h

O-Erra, Pèl de Gall, Júlia Colom i Maria Hein lideren les nominacions a la votació popular
O-Erra, Pèl de Gall, Júlia Colom i Maria Hein lideren les nominacions a la votació popular
Arrenca la segona volta de votació popular dels Premis Enderrock de la Música Balear 2023. Des d'avui mateix, i fins al 8 d'octubre, el públic podrà votar els artistes nominats en la primera ronda. Els grups i artistes que han rebut més nominacions han estat O-ErraPèl de GallJúlia Colom i Maria Hein. Així mateix, avui s'han desvelat els guardons atorgats per la crítica i els Premis Enderrock especials.
 
  >> VOTA AQUÍ <<

El disc Miramar (La Castanya, 2023) de Júlia Colom ha estat elegit Millor Disc de l’Any segons la crítica dels VI Premis Enderrock de la Música Balear 2023. La trentena de periodistes especialitzats també han distingit Espurnes i coralls (Segell Microscopi, 2023) de Mar Grimalt com a millor disc revelació i Jota de morir (Propaganda pel Fet!, 2022) de Marala com a millor disc de folk. 
 
El darrer disc del grup palmesà Da Souza, Dies d’attrezzo (Bankrobber, 2022), també ha estat reconegut per la crítica com el millor disc de pop-rock de la temporada 2022-23, i el segon disc d’Amulet, Petit viking (Segell Microscopi, 2023), rebrà el premi al millor disc de cançó d’autor.
 
Paral·lelament, la darrera proposta musical de Cris Juanico, juntament amb l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears, Altament sensible (RGB Suports, 2022) recollirà el Premi Especial del Jurat. En el nou treball, el cantant menorquí ha revisat els temes més carismàtics de la seva trajectòria, tant amb el grup Ja T’Ho Diré com en solitari, i els ha vestit amb sumptuosos arranjaments simfònics de Miquel Àngel Aguiló.
  
La sisena edició de la gala dels Premis Enderrock de la Música Balear s’ha presentat avui al Teatre Principal de Palma, on han assistit una quinzena d’artistes guanyadors i nominats de la primera ronda de votacions populars.

Així mateix, l’acte ha comptat amb la presència i el suport del director insular de Cultura del Consell de Mallorca, Guillem Ginard, el director general de Música i Arts Escèniques de l’Ajuntament de Palma, Rafel Brunet, la gerent de l’Obra Cultural Balear, Xisca Niell, i el director editorial del Grup Enderrock, Lluís Gendrau.
 

Foto de família de la presentació dels VI Premis Enderrock de la Música Balear Foto: José Luis Luna

 
   

PREMIS DE LA VOTACIÓ POPULAR

Als Premis Enderrock, el públic sempre hi té un paper molt important i en aquesta edició atorga fins a onze guardons. La primera ronda de les votacions populars s’ha tancat amb l’elecció d’una trentena de finalistes liderada pels mallorquins O-Erra i els menorquins Pèl de Gall, amb quatre nominacions cadascun, la valldemossina Júlia Colom amb tres i la felanitxera Maria Hein amb dues.

Els nominats en les onze categories de votació popular són: 
Millor disc de pop-rock: 
· Da Souza per Dies d'attrezzo
· O-Erra per Focs artificials (Produccions Blau, 2023)
· Pèl de Gall per Forces d’atracció (RGB Suports, 2023)
 
Millor disc de música urbana: 
· Karlus per Glosada (Illa Delirics, 2023)
· Rudymentari per Rissaga (Guspira Records, 2023)
· Sacrogermen per Compromís amb sa banya de cabra (autoeditat, 2023)
 
Millor disc de cançó d'autor:
· Amulet per Petit viking 
· Júlia Colom per Miramar 
· Suasi per Peces d’antiquari (RGB Suports, 2023)
 
Millor disc de folk:
· Mar Grimalt per Espurnes i Coralls
· Marala per Jota de morir 
· Terra i Sal per Un crit (Illenca, 2023)
 
Millor disc de jazz: 
· Bernat Xamena per Somni d’un trompeta (autoeditat, 2022)
· Gori Matas per Incertelar (autoeditat, 2023)
· Marco Mezquida per Charming Carmen (autoeditat, 2023)
 
Millor disc de clàssica/contemporània
· Cuarto Creciente per Opium (autoeditat, 2022)
· José Manuel Sánchez - Francesc Blanco per Mon cor estima una cançó (Casmusic, 2022)
· Josep Vicent + ADDA Simfònica per Ritual Dances (Aria Classics, 2023)
 
Millor disc en llengua no catalana
· El Cairo per Like an Alien (Hotel Records, 2022)
· Milana per Milvus  (autoeditat, 2023)
· Wanderlust Menorca per Un sofá en las nubes (autoeditat, 2022)
 
Millor cançó: 
· Maria Hein per “La Dama de Mallorca”
· O-Erra per “Hater”
· Pèl de Gall per “T’has colat a una festa”
 
Millor directe: 
· Júlia Colom 
· O-Erra
· Pèl de Gall
 
Millor artista revelació: 
· Fades
· Júlia Colom
· Maria Florit
 
Millor artista: 
· Maria Hein 
· O-Erra
· Pèl de Gall
 
Des d’avui i fins al 8 d’octubre, el públic podrà escollir els guanyadors en cadascuna de les categories a través de la web premismusicabalear.cat. Els premiats es donaran a conèixer durant la gala del dia 20 d’octubre al Teatre Principal de Palma, on també es lliuraran els Premis de la Crítica i els Premis d’Honor, de Trajectòria i Personalitat.

  >> VOTA AQUÍ <<  
 

PREMIS ESPECIALS 

El Grup Enderrock també ha fet públics els tres premis especials atorgats per la revista:  
PREMI ENDERROCK D’HONOR – Els Valldemossa. La vila de  Valldemossa va donar nom a la banda mallorquina més internacional, Els Valldemossa (1959-2019), que ha celebrat els 50 anys de la publicació del seu primer àlbum en català, Canten al folklore de Mallorca (Belter, 1972).
 
PREMI ENDERROCK A LA TRAJECTÒRIA – Joan Company. El gran referent del cant coral i fundador de la Coral Universitat de les Illes Balears, Joan Company (Sant Joan, 1954), ha dirigit al llarg de la seva trajectòria l’Orfeón Donostiarra, el Coro Nacional de España o el Coro da Camera italià.
 
PREMI A LA PERSONALITAT- Miquel Jaume. El fundador de l’empresa familiar Trui Espectacles, creada ara fa mig segle, ha estat pioner en la promoció i creació d’espectacles a escala nacional i internacional, i actualment gestiona l’espai de Son Fusteret i el Teatre Trui.



La festa anual de la música balear està organitzada pel Grup Enderrock, amb el suport del Govern de les Illes Balears, el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma, amb el suport de l’Obra Cultural Balear, i el patrocini d’Estrella Damm.  
 
 
Especial: Premis Enderrock
Arxivat a: Enderrock, premis enderrock, Premis Enderrock de la Música Balear, Premis Enderrock de la Música Balear 2023

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.