La controvèrsia va esclatar fa un parell de setmanes, arran de la vinculació que el diari El Salto va fer entre festivals com el Sónar o el Viña Rock i l'empresa KKR. Des d'aleshores, diversos grups i artistes han volgut desvincular-se dels festivals que formessin part de Superstruct Entertainment. Al mateix Sónar, s'han cancel·lat les actuacions d'EYRA; Oma Totem; DJ Paca; DJ Sosa RD; Tiyumii; Sega Bodega (per motius de salut), ABADIR; Akyute & Alice Sparkly Kat; Ancient Pleasure; Animistic Beliefs & Jeisson Drenth; Dania + Mau Morgó; DjSport; Emma dj; Forensis & Bill Kouligas; dj g2g; Heith, James K, Günseli Yalcinkaya & Andrea Belosi; Juliana Huxtable; Kebra; Le Motel; New York; Nexus (B4mba & Mooki6); patten; Sara Persico & Mika Oki; Shannen SP; Shapednoise & Sevi Iko Dømochevsky; Sofia; Vica Pacheco; Ville Haimala; i Yessi Perse i laSadCum. El festival assegura que treballa en les substitucions.
El Sónar també ha volgut fer palès que la participació de KKR a Superstruct "va ser una operació purament financera, en què no vam tenir ni intervenció, ni veu, ni vot. De la mateixa manera, no exercim cap ingerència ni control sobre les seves decisions d'inversió o el seu funcionament." En aquesta línia, insisteixen des de l'organització en la seva independència: "La relació amb Superstruct és purament administrativa i la relació amb KKR, nul·la. L'equip humà que hi ha darrere de Sónar continua sent el mateix, amb membres que fins i tot hi treballen des de la primera edició. L'equip funciona amb absoluta independència i es manté fidel als principis, els valors i les motivacions que el porten a crear, any rere any, el festival."
REPARACIONS
Més enllà d'aquest comunicat públic, el Sónar també ha assegurat que, entre les donacions que fan anualment a associacions locals, "sumarem enguany una donació a ONGs que treballen per ajudar a la població de Gaza." Així mateix, han programat una nova activitat de debat sobre el tema en el seu espai d'I+D, on reflexionar sobre qüestions com si pot existir una cultura fora de dinàmiques capitalistes, o quin paper han de jugar els actors culturals enfront d'injustícies com el genocidi a Gaza.


.jpg)



Carles_R-1513_copia.jpg)







.gif)

.png)

