Obituari

Mor Manuel de la Calva, la meitat del Dúo Dinámico

Van ser una icona del pop dels anys seixanta, amb temes com «Resistiré» o «Quince años tiene mi amor»

El duet també va enregistrar algunes cançons en català i són els autors del celebèrrim «La la la»

| 26/08/2025 a les 15:40h

El Dúo Dinámico
El Dúo Dinámico | Arxiu
Ha mort Manuel de la Calva, músic, cantant i compositor, cèlebre per formar, al costat de Ramon Arcusa, el Dúo Dinámico. Nascut a Barcelona el 15 de febrer del 1937, va conèixer el seu partenaire musical a l’empresa on treballaven i junts van cantar a la festa de Nadal de l’any 1958. Pocs dies després van debutar a Ràdio Barcelona i a partir d’aquest moment, la carrera va ser meteòrica i farcida d’èxits, entre els quals cal destacar “Quince años tiene mi amor”, “Resistiré”, “Perdóname”, “Quisiera ser”, “Amor de verano” i  “Bailando el twist", entre altres.



Al marge de les peces que van cantar ells mateixos, també van com pondre per a altres intèrprets. El cas més sonat és el de “La la la”, la cançó que TVE va presentar al festival d’Eurovisió el 1968. Inicialment pensada per a Joan Manuel Serrat, el cantant del Poble Sec va renunciar a cantar-la i finalment va ser defensada per Massiel. I va resultar guanyadora. També van compondre per a altres cantats com José Vélez, Los ChunguitosJulio Iglesias. Per al cantant madrileny van fer “Soy un truhán, soy un señor”.


També van enregistrar algunes cançons en català: “Ai, aquells ulls tan negres!”, “Tu seràs la primera”, “La veritat” “El missatge”, “Santa nit” i “Les dotze van tocant” els anys seixanta i la “La la la” amb Serrat al cd de duets Somos jóvenes: 50 años (Sony Music, 2011). Altres cantants catalans també n'han interpretat alguna peça. Així, Betina va enregistrar “L'olé” el 1966. 

Especial: Obituari
Arxivat a: Enderrock, Dúo Dinámico, obituari, actualitat

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.