Actualitat

El BarnaSants 2026 s'inaugurarà amb l'espectacle 'Llach ­– Gener 76'

'Llach ­– Gener 76' commemora els 50 anys del triple concert històric de Lluís Llach al Palau d'Esports de Barcelona

El concert tindrà lloc el 27 de gener de 2026 i serà el tret de sortida del 31è BarnaSants

El festival ha lliurat els Premis BarnaSants a Lluís Llach, el Col·lectiu Ovidi Montllor i a Sergio Sacchi (Festival Tenco)

Marçal Girbau serà el nou director del BarnaSants

| 17/11/2025 a les 14:30h

Lluís Llach en directe el 2021
Lluís Llach en directe el 2021 | Juan Miguel Morales
El concert inaugural del 31è BarnaSants serà el 27 de gener de 2026 al Palau de la Música amb una producció inèdita: Llach ­– Gener 76, que commemora els 50 anys de l'històric concert que Lluís Llach va oferir a principis de 1976 al Palau d'Esports de Barcelona. Aquest nou espectacle és una producció pròpia del BarnaSants, amb idea original, guió i direcció de Fermí Puig, Carles Girbau i Xavier Pintanel.
 


Llach ­– Gener 76 revisitarà els emblemàtics concerts que Lluís Llach va fer el gener de 1976 al Palau d'Esports de Barcelona, commemorant-ne el cinquantè aniversari. Feia quasi dos mesos de la mort de Franco i Llach va iniciar una tanda de tres recitals que van quedar immortalitzats al disc Barcelona. Gener de 1976 (Movieplay, 1976). Per primera vegada en anys, Llach va poder cantar en directe cançons prohibides com "L'estaca", i presentar d'altres que no havia pogut interpretar abans, com "Cançó sense nom (On vas)". Els tres concerts del cantautor de Verges s’emmarquen en els Concerts de la transició, el conjunt d’actuacions que Llach, Raimon i Pi de la Serra van oferir al Palau d’Esports de Barcelona just després de la mort de Franco.

Per mantenir-ne viu l'esperit, l'espectacle inaugural del BarnaSants comptarà amb dos dels músics que van actuar en aquells tres concerts: el teclista Manel Camp, que assumirà la direcció original, i el bateria Santi Arisa. La nova producció també comptarà amb Borja Penalba (guitarres i veus), Jordi Gas (baix i veus), Anna Bosch (teclats) i Sofia Itriago (flauta). Les veus principals les assumiran la cantautora Gemma Humet i el bateria d'Els Pets Joan Reig.
 

LLUÍS LLACH, EL COL·LECTIU OVIDI MONTLLOR I SERGIO SACCHI, PREMIS BARNASANTS 2025

A més d'anunciar l'espectacle inaugural de la programació del 2026, el cicle va lliurar els Premis Barnsants, en el marc del concert del festival amb Giulia Valle a l'Atrium de Viladecans. Es va entregar el Premi BarnaSants a la trajectòria cultural a Lluís Llach, i el de l'activisme cultural al Col·leciu Ovidi Montllor (COM), mentre que en la categoria individual, es va reconèixer Sergio Sacchi per la seva tasca al capdavant del Tenco, un festival italià de cançó d'autor. 
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, barnasants, actualitat, premis barnasants, lluís llach, COM, Col·lectiu Ovidi Montllor

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.