Videoclips

Obeses s'endinsa en el mètal extrem amb «Pols a l'era»

El quartet osonenc canvia de registre musical amb «Pols a l'era», el seu primer senzill en dos anys

Aquesta nova cançó avança 'Diàstole', la segona part del disc 'Amb l'ai al cor'

| 05/02/2026 a les 21:02h

Obeses
Obeses | Jordi Galderic
Un dels grups més difícils de classificar quant a estils musicals del país és indubtablement Obeses. El quartet encapçalat pel cantant i guitarrista Arnau Tordera ha jugat amb tota mena de gèneres per configurar un univers heterogeni i propi. Després de pràcticament dos anys sense publicar nova música, Obeses torna a endinsar-se en un estil inèdit fins a la data per al grup, i muta en una banda de mètal extrem per signar "Pols a l'era".


"Pols a l'era" és una cançó clarament metàl·lica que abandona parcialment el power mètal progressiu que havien caracteritzat cançons anteriors del grup, com "Ens hem alçat" i "Invasió terrícola". En aquesta ocasió, el death i el groove mètal guanyen força amb ritmes de la bateria contundents, veus guturals, i licks de guitarra i teclats hiperveloços. Això, però, no vol dir que en diversos versos, el cantant no recorri al seu particular registre de falset, que tant caracteritza la música d'Obeses.

En l'àmbit líric, la cançó s'inspira en les diverses lluites contra l’agressió al territori, contra la pèrdua de sòl agrari i contra el model de desenvolupament que expulsa la pagesia del país i en fa inviable la continuïtat. El tema s'acompanya d'un videoclip realitzat de Víctor Rubio (Acid Factory) i que compta amb imatges de diverses protestes pageses cedides per la plataforma Per una Plana Viva, Unió de Pagesos, El 9 TV i Canal Taronja.


 
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, obeses, metall extrem, mètal extrem, death metal, actualitat, videoclips

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.