Actualitat

​Queralt Lahoz i Lia Kali estan multinominades als Premios MIN

La gala dels Premis de la Música Independent se celebraran el 25 de març a Còrdova

Alosa, Anna Andreu, El Petit de Cal Eril, Júlia Colom i Maria Hein es debuten el premi a millor disc en català

| 09/03/2026 a les 16:30h

Lia Kali, l'any passat, als Premios MIN
Lia Kali, l'any passat, als Premios MIN | Arxiu dels Premios MIN
Els Premios Min han fet públics els nominats per a l’edició d’enguany, que se celebrarà el 25 de març al Gran Teatro de Córdoba. La barcelonina Lia Kali, la colomenca Queralt Lahoz i el figuerenc Kiko Veneno hi han resultats multinominats. En la categoria de millor àlbum en català, s’hi ha valorat també els treballs d’Alosa, Anna Andreu, El Petit de Cal Eril, Júlia Colom i Maria Hein.
 
Entre els 22 guardons que atorga els Premios MIN, n’hi ha un d’específic al millor àlbum en català, en què enguany han quedat nominats El primer cant del matí (Ceràmiques Guzmán, 2025) del duet de folk barceloní Alosa; Vigília (Hidden Track Records, 2025) de la vallesana Anna Andreu; Eril Eril Eril (Bankrobber, 2025) del projecte del guissonenc Joan Pons El Petit de Cal Eril; Paradís (La Castanya, 2025) de la cantant de Valldemossa Júlia Colom, i Katana (Primavera Labels, 2025) de la felanitxera Maria Hein.
 


Entre els artistes dels Països Catalans hi destaquen també la colomenca Queralt Lahoz, nominada amb el seu 9:30 PM (Say It Loud, 2025) a millor àlbum de l’any, millor artista emergent i millor gravació de músiques urbanes. També la barcelonina Lia Kalis per Kaelis (Propaganda pel Fet!, 2025), que comparteix amb Lahoz nominacions a les categories d’emergent i músiques urbanes, i que també competeix a millor videoclip per “Renacer”. Per la seva banda, el figuerenc Kiko Veneno està també nominat a millor artista i a millor àlbum de flamenc per Kiko Veneno en La Carbonería (en vivo) (Subterfuge Records, 2025). El duet empordanès Cala Vento ha col·locat el seu Brindis (Montgrí, 2025) de celebració de 10 anys trajectòria entre els nominats al millor disc de l’any.
 
També han rebut una nominació la mallorquina Samantha Hudson pel videoclip “Full Lace y el Tuck” amb Villano Antillano; Judit Neddermann & Pau Figueres, pel treball homònim (Música Global, 2025), i La Maria, per Robina (Propaganda pel Fet!, 2025), a millor disc de música d’arrel; el pianista valencià Alex Conde a millor disc de jazz per El Trío (autoeditat, 2025); Albert Pla & Kase.O a millor lletra original per “Todo me va bien”, i en la categoria de clàssica, Accademia del Piacere amb Quiteria Muñoz, Anna Urpina i Josep Colom & Javier Laso. La violinista barcelonina Olvido Lanza està nominada al Premi del Públic.
 
A nivell estatal, els artistes que encapçalen les nominacions són Carlos Ares i Valeria Castro, amb sis cadascun, seguits per Repion, Rufus T. Firely (amb cinc) i Sanguijuelas del Guadiana i Zahara (amb quatre). Els guardons s’anunciaran i lliuraran en la gala dels XVIII Premios de la Música Independiente (MIN) el 25 de març al Gran Teatro de Córdoba. Durant la nit, hi haurà també les actuacions de Rufus T. Firefly, Queralt Lahoz, Sanguijuelas del Guadiana, Çantamarta, Ruth, Vera Fauna y Las Rodes.
 
 
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Premios MIN, Queralt Lahoz, Lia Kali, Alosa, Anna Andreu, El Petit de Cal Eril, Júlia Colom, Maria Hein, Kiko Veneno, actualiat

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.