El festival de Jazz de Barcelona ja té a punt la seva 58a edició, que dona el tret de sortida a un trienni d'edicions que commemoren el 60è aniversari del cicle. Aquest trienni engega aquesta tardor i culminarà en l'edició de 2028, que suposarà la 60a del festival. Sota el lema 'Barcelona és jazz', la promotora del festival The Project vol oferir una gran celebració de l'històric festival barceloní que el Ministeri de Cultura espanyol ha declarat oficialment Esdeveniment d'Excepcional Interès Públic.
Entre els grans noms que actuaran en aquesta 58a edició, hi havia de destacats de l'àmbit internacional ja confirmats, com Van Morrison, Michel Camilo, Samara Joy, Yamandu Costa, Brandford Marsalis i Dianne Reeves, i noms catalans com Andrea Motis, Ramon Mirabet, Marco Mezquida, la Barcelona Jazz Orchestra, que homenatjarà Louis Armstrong.
Entre alguns dels nous noms que s'han sumant al cartell, hi ha Zucchero (29 de setembre, Palau de la Música), Vicente Amigo (20 de novembre, Palau de la Música), Kyle Eastwood (10 de novembre, Paral·lel 62), Kurt Rosenwinkel (5 de novembre, Conservatori del Liceu), Las Migas (2 de desembre, Palau de la Música Catalana).
Entre les grans novetats, sobresurt l'esdeveniment al Park Güell Blues for Tete and Bebo, d'accés gratuït per als veïns de la zona, dedicada a la memòria de dues figures cabdals com són Tete Montoliu i Bebo Valdés. A més, en el marc d'aquest acte, es lliurarà la Medalla d'Or a títol pòstum a Tete Montoliu, que recollirà la seva filla, Núria Montoliu. De forma excepcional, el festival lliurarà enguany dues medalles d'or. L'altra la rebrà a Sant Andreu Jazz Band, qui també protagonitza enguany el retrat d'artista, amb el qual la formació oferirà diferents programes en diferents concerts del festival.
Altres artistes catalans que actuaran en el festival són: Andrea Motis i Yamandu Costa (21 d'octubre, Palau de la Música), Xavi Maldonado Quintet (7 de novembre, Conservatori del Liceu), Playgrxvnd –el projecte del membre de Stay Homas Klaus Stroink– (18 de novembre, La Paloma), Albert Cirera & Tres Tambors (21 de novembre, Jamboree), Ignasi Terraza amb Wakenius i Boussaguet (26 de novembre, l'Auditori), les membres de Las Migas Alicia Grillo i Marta Robles (28 de novembre, Jamboree 3), Belén Bandera i Carla Motis Quartet (4 de desmbre, Jamboree 3), Lucia Fumero (9 de desembre, Jamobree 3), Carolina Alabau i Èlia Bastida (10 de desembre, Jamboree 3) i Andrea Motis (13 de desembre Teatre-Auditori de Sant Cugat).




.jpg)
.jpg)
.jpeg)

.jpg)








