Amb tot l'amor de Quimi Portet

A l'Enderrock d'abril descobrireu la música d'Osona, la crònica dels Premis Enderrock i el nou disc de Macaco

| 12/04/2012 a les 07:00h

La publicació del disc Oh My Love (Música Global) ha tornat a portar Quimi Portet a l'epicentre del panorama musical català: és per això que és el protagonista del número d'abril de la revista Enderrock, un número que s'acompanya d'un disc (i d'un reportatge) titulat Vigatanisme musical 2012 que vol mostrar el que es cou a la capital d'Osona. Ferran Palau, Macaco, Miquel Abras, The Mamzelles, un especial de llibres musicals i els festivals d'estiu, entre altes, completen els continguts d'aquest número de la revista.
 

Les petites meravelles i els punts dèbils del nostre país són els protagonistes del vuitè disc en solitari de Quimi Portet. Es titula Oh My Love, l'ha editat Música Global i és un treballl gestat com un llop solitari. Ho explica a l'entrevista del número 198 d'Enderrock, on també es repassen les darreres novetats discogràfiques de Macaco, Miquel Abras, Autòmats, Ferran Palau, Roger Margarit, Mates Mates i L'Hereu Escampa. Les protagonistes de la secció 'A l'Estudi' són el trio The Mamzelles, i a la secció 'Destrio' aquest mes és el torn de Màrius Serra.
A la revista també hi trobareu la galeria fotogràfica de la Nit Enderrock 2012: la crònica de les cares i els moments més especials del debut dels Premis Enderrock de la música catalana a la sala Apolo. A més, la secció de llibres s'amplia amb els llibres musicals d'aquest Sant Jordi, i a la secció de concerts hi trobareu les cròniques de Manel, Sidonie, Noel Gallagher i el festival BarnaSants.

Vigatanisme musical

Ara fa 25 anys que es va produir la revolució de la música catalana a Osona: la dissolució d'Esquirols, la sortida de l'exitós Clava't de Duble Buble, la fundació de Sau, la primera cançó en català de Loquillo & Los Trogloditas ("Cançó de pagès") i el primer àlbum en solitari de Quimi Portet, Persones estranyes. Ara els artistes més joves en prenen el relleu: La Iaia, Els Catarres, Mates Mates, Nyandú... Tot això es repassa a l'article "Vigatanisme musical", amb una llista de 25 cançons sorgides d'Osona que han canviat la música en català (EDR #198 Vigatanisme Musical) i un disc que inclou quatre temes que demostren l'estat musical de la comarca aquest 2012.
Arxivat a: Enderrock