
A la IV edició dels Premios de la Música Independiente de l'Estat espanyol, un grapat d'artistes catalans han arribat a la final en les principals categories i tenen opcions de proclamar-se vencedors dels guardons que per quart any entrega la UFI (Unión Fonográfica Independiente).
És el cas de La Casa Azul, Za! i Nacho Umbert & la Compañía, que opten juntament amb altres propostes com la de Nacho Vegas i Lüger al premi al Millor disc de l'any.
La Casa Azul i Za! són dos dels projectes que poden guanyar més premis. Amb el disc La Polinesia Meridional (Elefant Records, 2011), La Casa Azul aspira als reconeixements més significatius del gènere: els de Millor disc de l'any, Millor artista, Millor àlbum de pop i Millor directe. Per la seva banda, a més de tenir moltes opcions de ser reconegut amb el disc de l'any, Za! també és entre les propostes finalistes en les categories de Millor àlbum de rock, pel seu celebrat Megaflow (Acuarela Discos, 2011), i Millor directe.
Els catalans Odio París podrien ser el descobriment de la temporada amb el premi al Millor artista revelació del 2011, mentre que Litoral són finalistes de la categoria de Millor àlbum de pop amb el treball Incidents melòdics del món irracional (LimboStarr, 2011), l'únic que hi trobem cantat en català.
En els estils musicals allunyats del pop i el rock és on els artistes indies del país tenen més presència. És el cas de Pascal Comelade & La Cobla Sant Jordi, La Pegatina i Che Sudaka, que opten al Millor àlbum de músiques del món pels treballs Pascal Comelade & La Cobla Sant Jordi (Disc Medi, 2011), Xapomelön (Kasba Music, 2011) i 10 (Cavernicola Records, 2011), respectivament. A la secció de Millor àlbum de cançó d'autor hi trobem Nacho Umbert & la Compañía, The Marzipan Man i Joan Colomo.
La categoria de Millor àlbum de jazz i músiques contemporànies també podria ser catalana, ja que les apostes de Sílvia Pérez Cruz & Javier Colina Trio, La Vella Dixieland i Joan Díaz pels discos En la imaginación (Nuba Records / ContraBaix, 2011), Cooking al Luz de Gas (DiscMedi, 2011) i We sing Wayne Shorter (DiscMedi, 2011) són a la final. Fins i tot el Millor àlbum estatal de hip-hop podria ser per a algun grup dels Països Catalans, ja que els valencians Los Chikos del Maíz amb el seu Pasión de talibanes (Boa Music, 2011) i els catalans La Kinky Beat amb Massive Underground (Kasba Music, 2011) són dos dels finalistes.
Entre els productors de música més destacats del moment també n'hi ha de casa nostra. És el cas de Guille Milkyway per La Casa Azul i de Jordi Gil per Sr. Chinarro. Paco Loco també és a la final per la seva producció de Nacho Vegas, tot i que l'asturià també ha estat el productor de grups catalans capdavanters com La Iaia i Mishima, entre altres.
Finalment, Las Coleccionistas per Manos de Topo i Lluís Domingo per La Casa Azul aspiren a obtenir el premi a la Millor fotografia promocional.
La sala Sidecar de Barcelona és una de les candidates a guanyar el premi a la Millor sala de concerts.
Des d'avui, dia 1 de juny, ja hi ha obert el període de votació popular al web dels premis. La gala d'entrega se celebrarà el dia 25 de juny.






.gif)

