"Esdevenir un estat és una necessitat urgent"

Entrevista a Lluís Llach

| 10/09/2012 a les 07:00h

Amb motiu de la Diada de l'Onze de Setembre, Enderrock ha entrevistat Lluís Llach en relació una qüestió que les darreres setmanes ha estat molt present: la independència. El cantautor, que ha donat suport a la convocatòria de l'Assemblea Nacional Catalana, considera que l'estat propi és "una necessitat urgent".



ENDERROCK: Darrerament el debat sobre la independència és molt present als mitjans. Creus que Catalunya és a prop d'aconseguir un estat propi?
LLUÍS LLACH:
Ho crec i ho desitjo, però més enllà de les creences personals, em sembla que ja és una necessitat urgent.

EDR: Consideres que tenir un estat podria canviar de forma substancial la vida dels catalans?
LL.LL:
Deixar a les mans de la gent que viu a Catalunya la decisió de totes les mesures polítiques només podria ser beneficiós. Tinc la percepció que col·lectivament viuríem de manera més relaxada, que la nostra existència i el nostre futur deixaria de ser aquesta tensió constant amb l'administració espanyola, obsedida a esmicolar els nostres drets, i a imposar-nos deures cada vegada menys assumibles.

EDR: En un futur estat català, quines creus que haurien de ser les prioritats del primer Govern que es constituís?
LL.LL: 
Aprofundir la democràcia decididament, tant en el vessant col·lectiu de participació com en la reafirmació dels drets individuals. Fer dels drets socials dels ciutadans catalans i del seu desenvolupament, en tots els terrenys, una fita nacional compartida.
Arxivat a: Enderrock