Pistola publica 'A punt i a part'

El segell Velomar Records edita el segon disc del mallorquí

| 24/09/2015 a les 14:59h
Arxivat a: Enderrock, disc, pistola
Roger Pistola va presentar la setmana passada A punt i a part (Velomar Records) al Mercat de Música Viva de Vic. El cantautor de Manacor publica avui el segon disc, un treball renovat que deixa enrere el debut Perdó, però (autoeditat, 2014).

Pistola. Foto: Arxiu Enderrock

Sense haver arribat a la trentena, Roger Pistola ja té un currículum de llarg recorregut. Se'l va veure créixer al capdavant del grup adolescent Kard's Piken, va madurar a Barcelona amb la formació See –actualment reconvertits en Mayday Disorder– i se l'ha vist com a fidel acompanyant de la cantautora Ivette Nadal. No obstant això, on es pot veure la seva faceta més creativa i natural és a través del seu alter ego en solitari, Pistola. El cantautor de Manacor va debutar l'any passat amb Perdó, però (autoeditat, 2014), i enguany estrena A punt i a part (Velomar Records, 2015), una reinvenció del propi so.

Lluny de veure la segona entrega com un gir radical, el músic lliga la seva sonoritat a una evolució vital ben natural: "És evident que les cançons que componc amb 26 anys són diferents de les que feia quan en tenia 16, com també són diferents de les que feia quan en tenia sis. Senzillament, exprés el que vaig sentint en cada etapa de la meva vida, però sense deixar de ser jo mateix", explica Pistola.



Impregnat fins a la darrera nota de l'esperit del do it yourself (el disc es va gravar a casa seva), A punt i a part recull el sentir del seu autor i s'enriqueix de les col·laboracions de músics com Pau Figueres, Toni Llull i Llorenç Barceló. A més, decidit a plantejar-se nous horitzons de cara a la repercussió del seu art, el manacorí ha confiat en el jove segell balear Velomar Records per a l'edició del disc: "Ajuda molt la involucració de gent que hi entén més. Velomar és un segell que té un any de vida i que treballa apassionadament i amb una il·lusió contagiosa", diu.

Roger Pistola entén la música honesta com aquella que es toca més amb el cor que amb el cap, i per això el seu és un àlbum ple de matisos i sentiments. Què el va inspirar? "Un amic meu em diu que en aquest disc dic les mateixes coses però de manera diferent en diverses cançons, i supòs que això és el resultat d'haver-les fet durant la mateixa època vital. És una etapa molt dolorosa però necessària. En línies generals, trob que m'ha sortit el que jo anomen un 'disc d'autoajuda', comenta.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais