Estrena

Viatjazz o com viatjar emocionalment a través del jazz

Estrenem "No em diguis que no" de Viatjazz, cançó inclosa al seu primer disc

La Cia. Roger Canals ha iniciat el projecte de Viatjazz que vol iniciar el públic familiar al gènere a través d'un recorregut històric

| 18/07/2017 a les 12:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Roger Canals, Cia Roger Canals, jazz, No em diguis que no, viatjazz, estrena
Els components de Viatjazz
Els components de Viatjazz
Hi ha pocs gèneres musicals que gaudeixin de més de cent anys d'història. El jazz és un dels pocs i els músics del projecte de Cia. Roger Canals, Viatjazz, ho saben. El que fins ara era només un espectacle en directe es converteix també en un disc d'11 cançons que segons Canals "el públic reclamava". Aquest divendres es pubicarà Viatjazz a Nova Orleans (autoeditat, 2017), però avui estrenem una de les cançons d'aquest debut discogràfic: "No em diguis que no".



Tot i tenir un clar públic infantil, l'artífex de la proposta matisa que els seus concerts "van destinats a nens i nenes de 0 a 99 anys". Mai és massa tard per introdur-se al dixieland, l'arrel més antiga del jazz, i l'enfocament que hi dona la banda és totalment emocional: "No ens fixem en la part més tècnica del gènere, anem a detectar les emocions que mouen la gent a fer música, volem que us adoneu que ja s'escrivien cançons d'amor fa cent anys, que sempre ens han mogut els mateixos temes".

Els espectacles de Viatjazz han tingut sempre una connexió amb el grafiti. Mentre la banda toca, un grafiter pinta sobre un mural que estarà acabat quan l'actuació acabi. Al disc que es publica aquesta setmana,l'associació d'estils no es perd i amb el CD es regala un esprai per pintar la portada. Canals explica la relació entre jazz i grafiti: "Tant una cosa com l'altra surten del carrer, són cultura urbana al cent per cent".

Viatjazz a Nova Orleans està compost per estàndards de l'època del dixieland i el swing i per un recull de cançons que repassen la trajectòria de Roger Canals: una cançó de cada disc, ja publicades anteriorment, però regravades. "No em diguis que no" és un d'aquests reaprofitats amb lletra de Miquel Desclot que parla de la vanitat dels músics "que només volen tenir unes bones cuixes, molts seguidors a les xarxes i l'adoració de tothom". Per veure la Companyia Roger Canals en directe podeu anar al Mercat de Música Viva de Vic o a FIREPEMU de Llinars del Vallès.



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais