actualitat

Qui és qui a la portada del nou EP d'Enric Montefusco

'Coros de medianoche' constarà de 5 cançons col·laboratives amb músics com Albert Pla o Maria Arnal

| 25/04/2018 a les 12:41h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Maria Arnal, Albert Pla, actualitat, Enric Montefusco, Coros de medianoche, portada
Enric Montefusco
Enric Montefusco | Arxiu de l'artista
Aquest juny Enric Montefusco publica un nou EP i ja se n'han començat a filtrar detalls. Sabem que es dirà Coros de medianoche (Buena Suerte, 2018), que inclourà cinc cançons plenament col·laboratives i que la portada serà espectacular.

Precisament és la caràtula d'aquesta nova referència de l'exmembre de Standstill la pista principal per saber amb qui ha comptat Montefusco per fer les cançons. Pintats en el que sembla un quadre de Goya hi trobem les cares de Maria Arnal, Albert Pla, Nacho Vegas, El Niño de Elche i Los Hermanos Cubero. Tots ells són aristes admirats per Montefusco, que ha volgut endinsar-se en unes col·laboracions totalment horitzontals que desdibuixen obertament la idea d'autoria.
 

Portada del disc «Coros de medianoche»


La continuació de Meridiana (Buena Suerte, 2016) no arribarà només en forma de disc, sinó també en forma de llibre, el primer del músic. El 21 de maig arribarà a les llibreries el recull de lletres d'Enric Montefusco, que durà el nom de Carne de cañón (Bandaàparte, 2018) i que es complementarà amb textos i relats autobiogràfics.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais