La tercera semifinal del Sona9 2018 arriba a Vic

El Mercat de Música Viva acull una nova prova en directe del #18Sona9

La Plaça dels Màrtirs de la capital d'Osona va omplir amb les actuacions dels grups Ushanka, Monxos i Novembre Elèctric

Avui el Sona9 aterra al Mercat de Música Viva de Vic

| 15/09/2018 a les 20:20h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Monxos, Ushanka, MMVV 2018, Sona9 2018, Novembre Elèctric
Imatge il·lustrativa
El Sona9 és una cita clàssica del Mercat de Música Viva de Vic. Fidel a la seva cita, enguany ha acollit de nou una de les semifinals del concurs.

Els barcelonins Ushanka han estat els encarregats d'obrir els concerts amb una bona mostra de la seva sonoritat propera al pop-folk. El quintet ha versionat adaptant-la al català tot un "hit" de Raphael com és "Mi gran noche", i pel que fa a l'altre prova del Sona9 van musicar el poema d'Estel Solé, "La caverna".
 

Ushanka a la semifinal del Sona9 2018, al MMVV Foto: Carles Rodríguez





 

Monxos a la semifinal del Sona9 2018, al MMVV Foto: Carles Rodríguez


Monxos , des de Pollença, van agafar el relleu amb la seva fusió de pop i rock progressiu, que el quartet actualitza i reivindica en la seva proposta. "Close to Me", el claàssic de The Cure va ser la seva versió adaptada al català, mentre que "Un camí" de Jaume Coll va ser el poema que va musicar el grup balear.



 
Una de les propostes més interessants del nou pop valencià com són Novembre Elèctric , van ser els encarregats de tancar la tercera semifinal del #18Sona9 al Mercat de Música Viva de Vic. La formació d'Algemesí van musicar el poema de l'Estel Solé, "La caverna" i versionar al català la cançó "Chasing Cars" del grup d'Irlanda del Nord  Snow Patrol .





La darrera semifinal del #18Sona9 serà el proper divendres 21 de setembre a les 18:45 h a la plaça Joan Coromines de Barcelona, en el marc del BAM, a les Festes de la Mercè. En aquest concert actuaran els grups Cabot! , de Marratxí,  L'Home Invent , de Montcada i Reixac, i Pubilles Ninja , de Sant Cugat del Vallès.
 

Novembre Elèctric a la semifinal del Sona9 2018, al MMVV Foto: Carles Rodríguez


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais