Màrius Serra encapçala 'Pop lletrat'

Cris Juanico, Feliu Ventura, Quim Vila, Carles Sanjosé i Xarim Aresté protagonitzen el DVD

| 12/12/2011 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Màrius Serra és el mestre de cerimònies: l'acompanyen Cris Juanico, Feliu Ventura, Quim Vila, Carles Sanjosé (Sanjosex) i Xarim Aresté (Very Pomelo), i amb tots ells parla de la relació que tenen amb les lletres que canten. Són els protagonistes del DVD Pop lletrat, que trobareu en exclusiva amb el número de desembre de la revista Enderrock. Una demostració que les cançons són la manera més eficaç i influent de la cultura de masses per garantir la riquesa i l'evolució de la llengua.




Pop lletrat. Lletres sentides és un DVD amb cinc càpsules audiovisuals realitzades per Pol Fuentes (Rosa-Luxemburg) amb guió de Màrius Serra, en les quals el verbívor dialoga amb Cris Juanico, Feliu Ventura, Quim Vila, Carles Sanjosé (Sanjosex) i Xarim Aresté (Very Pomelo) sobre l’ús de neologismes a la música contemporània. Són diàlegs distesos enregistrats al teatre del Foment Hortenc on els músics parlen sense embuts de les seves lletres i cançons.
Es tracta d'un projecte impulsat pel Termcat i l’Institut d’Estudis Catalans, i ha tingut el suport de Linguamon, de la Direcció General de Política Lingüística i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, a més d’Òmnium Cultural i el Grup Enderrock.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais