Ovidi Montllor conquereix el Palau de la Música

| 07/05/2006 a les 07:00h

Més de vint artistes d’arreu dels Països Catalans actuaran el proper 15 de maig al Palau de la Música de Barcelona en l’espectacle L’Ovidi se’n va al Palau, organitzat per l’Ateneu La Torna de la Vila de Gràcia i la discogràfica alternativa Propaganda pel Fet!.
Entre els músics que hi participaran s’hi compten els components d’Obrint Pas Xavi Sarrià, Miquel Gironés i Miquel Ramos, el grup de folk Al Tall, el cantautor de Xàtiva Feliu Ventura, el guitarrista i company d’Ovidi Toti Soler, que actuarà acompanyat de Llúcia Vives, el cantaor valencià Miquel Gil, que actuarà amb la cantant Lídia Pujol, el guitarrista Toni Xuclà, el grup electrònic Safanòria, que actuarà amb l’acordionista Joan Garriga (exDusminguet), Túrnez & Sesé, La Fera Ferotge (formació acústica amb membres d’Inadaptats), Poetristes (trio format per Marc Serrats de Xerramequ Tiquis Miquis, Titot d'Aramateix o Albert Vila de Dijous Paella), Les Bruixes de Materrània i Verdcel.
Tots aquests músics realitzaran versions del cantant d’Alcoi, com “Si senyor!”, “La samarreta”, “Als companys” o “Va com va”. No es descarta alguna incorporació d’última hora per acabar d’arrodonir el cartell. La direcció artística de tot l’espectacle va a càrrec del cantautor Feliu Ventura.
La iniciativa conjunta de Propaganda pel Fet! i l’Ateneu la Torna rau en que tots dos col·lectius compleixen enguany 10 anys. El concert del Palau s’emmarca en els actes de celebració d’aquests aniversaris. L’homenatge pren com a base el concert que es va realitzar el juny de 2005 al Centre Artesà Tradicionàrius (CAT) de Gràcia per commemorar el 30è aniversari del concert a l’Olypmpia de París d’Ovidi Montllor, i preten recuperar la figura artística, políica i social del cantant d’Alcoi.
L'Ovidi se'n va al Palau, segons els organitzadors, vol ser un homenatge “a un dels cantants més negligits per les institucions públiques del país”, segons ha explicat David Fernández, de l’Ateneu la Torna. Fernández recorda que “tots els homenatges al músic alcoià han sorgit gràcies a les iniciatives populars, mai pel suport de les institucions”.
El concert també tindrà la seva vessant social i política, amb la participació del director de Vilaweb, Vicent Partal, l’escriptora Isabel-Clara Simó, l’actor Alfred Luchetti, l’activista Gabriela Serra, l’excoordinador d’Unió de Pagesos Pep Riera i la família de Guillem Agulló, el jove maulet valencià assassinat per un grup neonazi ara fa tot just deu anys. El recital s’enregistrarà per editar-ne un disc i un DVD.
Arxivat a: Enderrock