estrenes

La banda sonora de 'La Morta'

Guillermo Martorell va ser el compositor de la banda sonora de l'obra de Marc Crehuet, estrenada el passat hivern a la sala Beckett de Barcelona

Entre les cançons, en destaca una col·laboració amb la cantant, i també compositora, Maria Rodés

| 09/12/2020 a les 13:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Maria Rodés, Morta, BSO, Guillermo Martorell, estrenes
Guillermo Martorell
Guillermo Martorell | Jordi Cané
El compositor i pianista empordanès Guillermo Martorell va ser l'encarregat de crear la banda sonora per a l'obra La Morta de Marc Crehuet (també autor de l'exitosa El rei borni), que es va estrenar el passat febrer a la sala Beckett de Barcelona amb les interpretacions d'Anna Bertran, Xavier Bertran, Francesc Ferrer i Betsy Túrnez.

Dels sis temes enregistrats per a la banda sonora, dels quals el mateix autor ens en fa cinc cèntims a continuació, hi destaca "Dàlia", on hi col·labora la cantantautora Maria Rodés. A l'obra, el tema l'entonen els personatges de dos nens que han conegut el desemparament massa aviat. Una altra impresdindible és "Cor que vols, cor que desitges", una cançó inspirada en l'obra del també dramaturg i besavi del director, Pompeu Crehuet. En aquesta ocasió, Martorell va confiar amb Elena Rey i Joan Antoni Pich -al violí i al violoncel respectivament-, els músics que van acompanyar Sílvia Pérez Cruz a la gira Vestida de nit
 
1. "La mare és morta"
"Per molt que sigui omnipresent a l’obra, des de l’inici sabem que La Morta és la mare. L’obertura havia de ser una mena de funeral per aquesta figura, al voltant de la qual giren la resta dels personatges".



2. "Cor que vols, cor que desitges"
"La música acompanya una seqüència on dues dones descriuen el malaguanyat matrimoni de La Morta. El violí - interpretat per Elena Rey- i el violoncel -Joan Antoni Pich- posen veu musical a les dues parts d’aquesta condemnada unió".



3. "Dàlia", amb Maria Rodés
"El fantasma d’una nena abandonada entona aquesta cançó a l’obra. Vaig escriure la cançó pensant sempre en Maria Rodés. El timbre de la seva veu i la seva natural inclinació per cantar sense vibrato ni artificis va fer que no pogués imaginar-me aquesta cançó cantada per ningú més".


Guillermo Martorell i Maria Rodés Foto: Arxiu de l'artista


4. "Encarnació"
"És la música per l’escena en què els protagonistes descobreixen un fosc secret sobre Pompeu Crehuet. Per crear-la vaig apagar les cordes greus del piano amb els dits, creant una mena de percussió mortuòria que puntua les notes llargues de la corda i la veu".

5. "Retrobament"
"És de les poques peces on no hi ha sordina al piano, i que tampoc s’ajusta a un tempo metronòmic. Vaig enregistrar el piano ràpidament, i a sobre hi vaig escriure també ràpidament la part de violoncel. A vegades fer les coses amb aquesta velocitat aporta una naturalitat insospitada".

6. "Cor que vols, cor que desitges" 
"«Cor que vols, cor que desitges» es tracta d’una mena de comiat al món de La Morta, al món de l’obra de 1904 de Pompeu Crehuet".

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.