En aquest número 67, també s'entrevista de forma dilatada Jordi Rossy, guanyador del Premi Enderrock 2022 de la crítica al millor disc de jazz gràcies a la publicació Puerta (ECM Records), el seu primer treball com a solista. En aquesta conversa s'hi reflecteix l'esperit inquiet i en permanent recerca de Rossy, retrat en la incursió als sons i les possibilitats de la marimba que explora a Puerta.
Paral·lelament, s'hi llisten els altres 9 millors discos tant de música clàssica com de jazz. Les obres de Roger Illa, l'Orquestra Filarmònica de Luxemburg, Jordi Savall, Joan Seguí Mercadal, Lucentum XVI, Gonçal Comellas i Miquel Farré, Carles Viarnès, José Manuel Sánchez i Francesc Blanco i Núria Rial, Anna Alàs, Maria Hinojosa i l'OBC encapçalen el rànquing de clàssica configurat per la crítica. Per la seva banda, els discos d'Irene Reig, Joan Mar Sauqué, Giulia Valle, Ignasi Terraza, Lluc Casares Septet, Sedajazz Big Band & Valmuz, Juan de Diego, El Pricto & Discordian Community Ensemble i Libérica han estat considerats els millors àlbums de jazz del 2021.
També s'hi repassa de forma extensa la carrera artística de Fusioon, banda de rock progressiu encapçalada per Manel Camp i Santi Arisa, amb motiu del 50è aniversari i s'hi detallen totes les interioritats de l'òpera La flauta màgica de Mozart, que dijous 3 de febrer s'interpreta a les Decennals de Valls en una producció pròpia i al juny es representarà al Liceu de Barcelona.
Entre la resta de pàgines d'aquest número s'hi pot llegir el reportatge sobre el futur de la cançó lírica, plantejat en la I Assamblea Catalana de Lied; l'entrevista a la soprano i doctora en musicologia Patrícia Caicedo; la programació del X Festival de Pasqua de Cervera; i la recepta del Pastís Bach: Banana & Chocolate, per Jaume Biarnés.
440 67 Foto: Disseny: Manuel Cuyàs