I és que quan el quintet va aparèixer dalt de l'escenari, no ho va fer sol. El va acompanyar els Polzes Prènsils, que amb la bateria, els teclats i el contrabaix van donar encara més empenta a la proposta d'El Pony. I és que més enllà de l'empenta, ahir es va veure un Pony Pisador segur, confiat i gaudint de la proposta que portaven entre mans. Durant la primera part del concert, s'hi va poder sentir un bon repàs del seu últim àlbum: la versió accelerada de "Pay Me My Money Down", popularitzada per Bruce Springsteen; les polirítmies de "John Kanaka", acompanyades d'unes coreografies ben irreverents; la multiestilística "Essequibo River", en què la banda va abraçar momentàniament el cant iòdel tirolès, el dubstep o el rap, o "Bulley In The Alley", en què la banda va desafinar la cadència final a manera de broma.
El Pony Pisador al CAT Foto: Josep Tomàs
Altres moments de destacada qualitat musical van ser alguns dels interludis instrumentals que la banda va brindar, en què les melodies celtes eren canonejades a tota velocitat, o els treballats arranjaments vocals. "El llom del diplodocus", cantada a cappella, en va ser un bon exemple. Menció especial mereix, com ja és habitual, l'habilitat de Guillem Codern (banjo i veu) a l'hora d'interpretar el cant tuvà (un tipus de cant basat en l'ús dels harmònics). En aquesta ocasió, la banda va recuperar "Oriol, el cargol que fa cant mongol". Per tancar l'actuació, El Pony Pisador va guardar els seus dos principals himnes: La celebrada "La noble vila de Su" i el seu tema més destacat, "Tot és part de ser un pirata".
El Pony Pisador va demostrar el caràcter híbrid de la seva música, que beu de la recuperació de sea shanties antics, però hi incorpora un llenguatge humorístic del tot actual. Sens dubte, una proposta musical que no para de guanyar adeptes i que difon i fa arribar músiques tradicionals a un públic sovint no familiaritzat amb aquests estils.
El Pony Pisador al CAT Foto: Josep Tomàs