El Premi Sona9 permetrà al duet vallenc enregistrar un EP i un videoclip, signar un contracte discogràfic i girar en diferents festivals musicals de Catalunya -que segons el duet és la part del Premi que més il·lusió els fa-, a més de protagonitzar la portada del número d'agost de 2023 d'Enderrock, entre altres premis. En parlem amb ells.
Com heu viscut aquesta final del Sona9?
Pep Velasco (veu): Hem pogut mantenir els nervis sota control, tot i que han anat en augment.
Xavier Cartanyà (DJ i productor): Hem tingut els nervis habituals del directe, però al final, els 20 minutets d'actuació ens han passat volant.
Què creieu que ha fet que el jurat es decantés per vosaltres?
P.V: Els tres grups érem molt diferents i això crec que ha condicionat molt, perquè és més difícil comparar i decidir. De les tres propostes, crec que nosaltres som els que fem una música més pròxima als corrents actuals i això pot ser que hagi cridat l'atenció del jurat.

Figa Flawas rebent el Premi Sona9 2022 Foto: Carles Rodríguez
Com a part del premi, gravareu un EP als estudis MusicLan, on ja vau gravar una versió i una musicació durant la darrera fase del concurs. Com afronteu l’oportunitat?
P.V: Ens van tractar molt bé durant les gravacions del Sona9, però, tot i això, gravar a MusicLan també té alguns inconvenients per a nosaltres: és molt lluny de casa nostra i, en realitat, tampoc no ens cal tot l'equip que tenen, perquè no portem una banda de músics amb instruments acústics.
X.C: Tot i així, és genial poder gravar 4 o 5 cançons. La veritat, però, és que no teníem pensat fer un EP: pensàvem treure els senzills separadament.
Teniu ja al cap com voleu que sigui el vostre nou material?
X.C: Sí, ja tenim les maquetes fetes dels propers senzills i tenim una idea bastant clara de com volem que sonin.
P.V: Volem fusionar un gènere musical que no s'ha cantat en català. En menys d'un mes, sortirà un tema nou en aquesta direcció i que creiem que sorprendrà.
Quins objectius teniu a curt i mitjà termini?
P.V: Sobretot, seguir treballant.
X.C: En un any, ens agradaria fer 30 concerts a l'estiu i duplicar oients a Spotify!